فشار خانواده برای اوردن رشته ی پزشکی در کنکور

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 367 بازدید

سلام من دختری ۱۹ ساله هستم

پشت کنکور هم هستم و خانوادم به شدت واسشون مهم ِ که من حتما پزشکی قبول شم ولی خودم علاقه ای ندارم واقعا!

و من دوران کودکی سختی داشتم اطرافیانی داشتم که خیلی من و با زبون ازار میدادن و باعث شده بود من دختری خودسرزنشگر باشم و تا مدت ها از خودم بدم میومد و حس منفی داشتم به خودم...وقتی میگم اطرافیان یعنی نزدیک ترین فرد بهم و... من احساس میکنم افسردگی گرفتم...

من امسال پزشکی قبول نمیشم بنظر شما با وضعیت من ارزش داره واسه ۱۴۰۰ بمونم؟و اینکه چیکار کنم حرفهای مخرب اطرافیان روم تاثیر نذاره ؟(واقعا کودکی سختی داشتم من و همش بخاطره حرفها و رفتارهای اونها بود و مدت ها حس بد داشتم و کم کم حس بد از بین رفت...)

اطلاعات تکمیلی

سن ۱۹ جنسیت زن وضعیت تاهل مجرد
پاسخ مشاور

کاردرمانگر و مشاور تحصیلی

سلام. قبولی در پزشکی سخته. خواندن دروس پزشکی هم سخته. کار کردن با بیمار هم سخته. علاقه می خواد. شما 19 سال دارید و سن زیادی ندارید. حتما لزم نیست امسال قبول بشه. نزد مشاور شغلی و تحصیلی مجرب بروید تا ببینید به چه رشته و شغلی علاقه دارید. اگر کسی واقعا به پزشکی علاقه داره می ارزه حتی 5 سال هم پشت کنکور بماند و پزشکی قبول شود. حالا شما 24 سالگی پزشکی قبول شوید 31 سالگی فارغ التحصیل می شود تا 70 سالگی هم می توانید کار کنید. پس اضطراب نداشته باشید که حتما امسال قبول شوید.  ولی اگر علاقه ندارید خانواده را متقاعد کنید و دنبال علاقه خود بروید.  این را بدانید که پزشک بی علاقه و ناموفق هیچ وقت خوشبخت نیست. راجع به سختی های دوران کودکی حتما به روان شناس بالینی مراجعه کنید. اول سلامت روان خود را پیگیری کنید و بعد به مشاوره شغلی بروید. فردی که از نظر روحی و روانی در سلامت کامل نباشد نمی تواند درست تصمیم بگیرد و عملکرد خوبی ندارد.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha