مشاور تحصیلی و علاقه نداشتن به رشته

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 44 بازدید

سلام خانمی 34 ساله ام. دیپلم ریاضی فیزیک و لیسانس مهندسی معماری دارم. ولی علاقه ای به رشته ام نداشتم. زمان دبیرستان میخواستم تجربی برم شاگرد اول بودم ولی خانوادم چون دوتا خواهر دیگم تجربی رفتن اصرار کردن ریاضی برم. هندسه و فیزیک و شیمیم قوی بود ریاصی متوسط به بالا. الان میخوام یکی از این دو راه انتخاب کنم لطفا راهنماییم کنین. 1-برای  معلمی یا دبیری اقدام کنم که اینجوری باید ارشد روانشناسی بخونم چون لیسانس 35 و ارشد تا 40 سال استخدام زدن. که برای همینم یا کنکور ارشد سال بعد باید شرکت کنم و رشتمم غیرمرتبطه  یا فراگیر پیام نور تو آذرماه. 

2-یا از اول کنکور شرکت کنم برای پزشکی یا داروسازی که خودم پزشکی بیشتر دوست دارم و خواهرام یکی کلا دیپلم موند و دیگری پرستاره الان. خودم تخصص قلب دوست دارم. 

و استعداد خودم تو تدریس زیاده علاقه هم دارم ولی مقطع دبیری ولی با لیسانس خودم نه. و با ارشد روانشناسی فقط معلم دبستان میتونم بشم نه دبیر. و اگه از اول شروع کنم چهارسال لیسانس و سه سال ارشد هفت سال بعد که بازم چهل سال بیشتر میشه. پدرم معلم بودن فوت کردن. و خانوادم برای معلمی یا پزشکی مشوقم هستن. ولی خودم از آینده پزشکی و تخصص برام ابهامه. 

لطفا بهم بگین چکارکنم؟ تشکر فراوان


اطلاعات تکمیلی

سن 34 جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

کاردرمانگر و مشاور تحصیلی

سلام. می توانید کارشناسی ارشد علوم تربیتی یا روان شناسی را بخوانید. برای آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی علوم تربیتی یا روان شناسی را جذب می کنند  که همانطور که گفتید سقف سنی برای کارشناسی ارشد 40 سال است. رقابت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به شدت سخته و باید آمادگی کافی برای قبولی در آزمون استخدامی را از الان کسب کنید. ولی خوبیش اینه که چون تعدادی زیادی آموزگار در حال بازنشستگی هستند ظرفیت پذیرش بالا است.  قبولی در پزشکی و داروسازی به شدت سخت است.  برای قبولی در کنکور پزشکی باید دو سال بخوانید تا برای کنکور آماده شود. 7 سال پزشکی عمومی طول می کشد. 2 سال طرح است که معمولا برای بالای 40 سال معاف هستند. 4 سال هم تخصص طول می کشد. طرح بعد از تخصص هم دو سال است.  اگر بخواهید متخصص بشوید حدود 15 سال دیگه به آرزوتون می رسید و در طول این 15 سال باید سختی و بی خوابی زیادی بکشید.  دوره داروسازی عمومی 6 سال طول می کشد. 2 سال هم طرح دارد و چند سال هم باید در مناطق محروم کارکنید تا بتوانید در شهرهای بزرگتر داروخانه بزنید. 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha