از پوشک گرفتن کودک 4 ساله

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 127 بازدید

سلام. دخترم ۴ سالشه ۲ ساله که ازپوشک گرفتمش ولی از اول یکسره یکم تو شرتش ادرار میکرد ، اگر هرچی با محبت و مهربونی با تنبیه و دعوا به هیچ عنوان از سرش نیوفتاد که بگه تو خودش جیش نکنه از اولم نمیگفت جیش دارم همیشه خودم میبرمش دیگه خستم کرده نمیدونم چکارش کنم ، یه بچه ۴ ماهه هم دارم که اصلا فراموش میکنم تند تند ببرمش دستشویی ، همچنین اصلا به حرفم گوش نمیده هرچی با مامان جان و دختر جان صداش میزنم اصلا اهمیت نمیده دیگه نمیدونم چکار کنم کمکم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۲ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور کودک و خانواده

سلام مادر عزیز 

برای اینکه کودک شما با کلام شما مدیریت شود در درجه اول باید رابطه خوبی بین شما و کودک شکل بگیرد.ساعتی از روز را اقلا نیم ساعت انتخاب کنید و به بازی با او اختصاص دهید بازی ای را انتخاب کنید که صرفا جنبه خوش گذرانی و لذت بردن داشته باشد و هیچ توصیه و آموزشی در آن نباشد .در این نیم ساعت فکر کنید که فقط همبازی کودک هستید .درست است که تایم زیادی از روز را به وی اختصاص میدهید اما این نیم ساعت که به آن زمان با کیفیت میگوییم فرق دارد .دوم لیستی از کارهای خوب فرزندتان تهیه کنید و هر بار که آن کار را دیدید وی را تشویق کنید ،طی روز بارها او را در آغوش بگیرید ،نوازش کنید و اجازه دهید متوجه شود که شما با وجود فرزند دوم برای وی اهمیت زیادی قائل هستید .برای اینکه کودک بیشتر به حرف شما گوش کند از دادن دستورات پی در پی خودداری کنید و بهتر است جملات را با همدلی شروع کنید و خودتان به همراه او دنبال راه حل جایگزین باشید بعنوان مثال:میدانم که دوست داری اینجا نقاشی کنی اما میز کثیف میشه و دیگه نمیتونیم ازش استفاده کنیم بیا یه جای دیگه رو برای نقاشی انتخاب کنیم  .

برای آموزش توالت حتما از کتاب های شعر و قصه موجود در بازار استفاده کنید شعر خوانی و قصه گویی تاثیر بسیار زیادی بر کودک دارد و ترجیحا مدتی را برای آموزش در نظر بگیرید که کمترین تغییرات در منزل هست مثلا کودک دوم واکسن ندارد یا خودتان قصد سفر ندارید . بهتر است به همراه کودک برای انتخاب یک لگن صندلی دار رنگی بروید و یا خود کودک آن را انتخاب کند در روزهای اول در فاصله زمانی مشخص کودک را به توالت ببرید و اجازه دهید در تمیز کردن خودش و یا کشیدن سیفون مشارکت داشته باشد . بعد از هر بار او را تشویق کنید .او را هول و دستپاچه نکنید .نکته مهم به استقلال رسیدن کودک در این امر است و قرار است به یک دستاورد برسد نه اینکه حس کند شما بدن او را مدیریت میکنید . منظم بودن شما برای این کار بسیار مهم است از یک یادآور استفاده کنید که فراموش نشه سر چه تایمی باید به دستشویی برود . اگر ادامه دار بود میتوانید از فردی مثل پدربزرگ مادربزرگ یا پزشک و یا فردی که کودک از وی حرف شنوی دارد کمک بگیرید که درباره این موضوع با او صحبت کند.

موفق باشید

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha