سلام. پسرم دو سال و یک ماهشه. هنوز نمی تونه کامل صحبت کنه و دایره واژگانش کمه. اگه چیزی بخواد و زود بهش ندیم قهر می کنه و جدیدا این قهر کردن رو با پرتاب کردن هر وسیله ای که دستش باشه(مثل موبایل. اسباب بازی بزرگ یا کوچیک. کنترل. گوشی تلفن. انداختن دوچرخه) و حتی قاشق غذا و خود غذا و وارونه کردن ظرف غذا نشون میده. و بدی این کارش وقتی بیشتره که این وسایل رو به سمت شخصی پرتاب کنه. لطفا راهنماییم کنید باهاش چیکار کنم؟ علاوه بر خونه(که به اعضای خونه صدمه می زنه مثل خواهر ۴ سالش) ، بیرون از خونه یک دفعه دیگران صدمه و خسارت میزنه. نمیدونم چطور کنترلش کنم!!!

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۶ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزيز سلام
رفتار پرت كردن كه شما فرموديد رفتاريست كه براي كودك زير دوسال طبيعي است اما زماني كه والدين به جنگ اين رفتار طبيعي فرزندشان ميروند باعث ميشوند تا تبديل به لجبازي بشود و حالا كه متوجه شده است كه با اين رفتار موجب آزار شما شده است مرتب تكرار مي كند تا نارضايتي خودش را نشان بدهد. و سعي كنيد وقتي چيزي را پرتاب مي كند نگوييد پرت نكن در عوض بگوييد براي مثال وقتي كنترل اسباب بازيت را پرتاب ميكني من فكر ميكنم دوست نداري با آنها بازي كني درست است؟
و سعي كنيد به جاي بي توجهي سعي كنيد موقعيت كودك را تغيير دهيد گاهي اين رفتارها در اثر بي توجهي و ناديده گرفتن نيازهاي كودك  پيش مي آيد پس ميتوانيد يك فعاليت لذتبخش را جايگزين كنيد و او را از شرايط پرخطر دور كنيد تا اين لجبازي ها تشديد نشود.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha