با سلام. پسر یک ماهه من از بدو تولد تقریباً، خیلی کم شکمش کار میکرد. بعد از خروج مدفوع های سیاه رنگ در دو سه روز اول، تقریباً بعد از اون دیگه دفع مدفوعش هر 3-4 روز یکبار آن هم با اذیت شدن و زور زدن و گریه همراه هست. (بچهء من دو هفتهء اول از شیر مادر تغذیه میکرد فقط، ولی چون سیر نمیشد، از هفتهء سوم شیر خشک رو هم براش شروع کردم در کنار شیر مادر) به دکتر که مراجعه کردم برای مشکل پسرم، گفتن که گاهی یه کم آب هم به بچه بدم. آب هم دادم، ولی طی 3-4 روز باز هم تغییری حاصل نشد. گاهاً حتی شکمش رو هم با روغن زیتون چرب میکنم یا یک گوش پاک کن رو به روغن آغشته میکنم و دور مقعد و اول مدخل ورودی مقعد رو چرب میکنم براش، ولی همچنان مشکلش تغییری نمیکنه و حتی با این کار هم عمل دفع انجام نمیشه. لطفاً من رو راهنمایی کنید. من خیلی نگران حال فرزندم هستم. آیا این مورد میتونه خطرناک باشه یا عادی هست؟ باید درمان بشه یا طبیعی هست و به مرور درست میشه؟
پاسخ مشاور

پزشک عمومی

ضمن عرض سلام یبوست در برخی کودکان به ویژه کودکانی که شیر خشک می خورند دیده می شود روش هایی که برای دفع مدفوع استفاده می کنید مناسب می باشد تنها در صورتی یبوست کودک نگران کننده است که همراه با استفراغ و بیقراری شدید باشد و کودک در کنار عدم دفع مدفوع قادر به تحمل شیر نیز نباشد. اگر از شیر خود نیز کودک را تغذیه می کنید حتما در رژیم غذایی روزانه خودتان از انجیر خیس شده و یا گلابی و یا خاکشیر استفاده کنید. و همچنین برای کودکتان می توانید از قطه دایمتیکون برای از بین بردن نفغ استفاده کنید.

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha
پرسش ها و پاسخ های مشابه

با سلام. دختر من دو ماهشه و شکمش دیر به دیر کار میکنه، ۹ روز بود که شکمش کار نکرده بود و بهش ترنجبین

پاسخ سلام ترنجبین در این سن توصیه نمی شود کمی کره اشکالی ندارد شربت شیر منیزی بهش بدهید

با سلام.دخترم 21 ماهس.وزنش هنوز ده کیلو نشده.تغذیه ش خوبه.به محض اینکه غذا میخوره نیم ساعت بعدش شکمش

پاسخ سلام کاربر گرامی الان باید هر سه ساعت شیر بخوره ساعاتی هم که شما نیستید شیر پاستوریزه کفایت می کنه شیر شب هم لازم نداره زیادی شیر خوردن باعث عدم وزن گیری مناسب کودک می شه غذاهای ترکیبی مثل شیرموز و م...