2723

احساس ندامت و پشیمانی کودک ۷ ساله بعد از خطا

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 62 بازدید

سلام. مشکل من اینه که پسر ۷ ساله من هر وقت کار اشتباهی میکنه بعد اون فوران میگه ببخشید و انتظار داره طرف همون لحظه بگه بخشیدم و همه چیز به روال اول برگرده مثلا امروز باهم بازی میکردیم یک دفعه به من گفت که تو اشتباه میکنی بازی رو با حالت حمله و جنگ گرفت به من حمله کرد و منم گفتم بازی نمیکنم فوران به التماس افتاد که ببخشید حالا حین حرف زدن و معذرت خواهی بازم پرخاش میکرد و قتی دید من جواب ندادم با خواهش و التماس که ببخشید کلا حساس رو ببخش یعنی حاضر همون لحظه به پای طرف بیفته تا فقط بشنوه که بخشیده شده حالا من اگر برای هرکاری زود ببخشم که تنبیه نمیشه و اگر نبخشم یه حالتی مثل متنفر شدن از خودش بهش دست میده من موندم چیکار کنم؟

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۶ جنسیت زن شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

مادر عزيز سلام
خيلي وقتها اينكه بچه ها تند تند عذرخواهي مي كنند و دوباره همان رفتار را تكرار ميكنند نشانگر اينست كه مفهوم عذرخواهي را نمي داند و تنها ميخواهد حالت چهره شما را از نارحتي يا عصبانيت به شادي و آرامش تبديل كند.
پيشنهاد ميكنم شما بعنوان الگوي قوي سعي كنيد اينبار در هنگام اشتباهش آرامش خود را حفظ كنيد و از احساساتتان با او صحبت كنيد براي مثال من ناراحت شدم وقتي... ميخواهم كمي تنها باشم يا ... و همچنين سعي كنيد به او بگوييد انتظار داريد چه رفتاري در عوض رفتار قبلي انجام دهد 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha