راهکار برای کنترل خشم کودک

نام ارسال کننده محرمانه می باشد 98 بازدید

با سلام ،پسر من 7 سالشه ،از 2 سالگی غذا رو کم کم شروع کردیم اما هیچ نمی خورد فقط شیر تا الان که 7سال شده به هزار زحمت غذا می دم بخوره ،علاوه بر این ،لجبازی داره گاهی، و اینکه همش می خواد بهش توجه کنم از صبح تا شب ،و از دوسالگی رفتارهای خشمگینانه و پر خطر داشت مثل شکستن سر دیگران ،وسایل رو برمی داره و به سمت دیگران پرتاب می کنه ،یا میزنه ،یا در اطراف مانور میده و امیدواره بخوره ،نمی فهمم چرا آرایشی زدن به دیگران آرامش می گیره ؟؟؟لطفا کمکم کنید جدیدا آزار هم میده و لذت میبره ،منتظر راهنمایی شما عزیزان هستم متشکرم 

پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما بخیر 
باید این نکته را اشاره کنم که این فضا و فقط سوال را اینجا مطرح کردن ،هیچ وقت نمی‌تواند مشکل اصلی را حل کند . چون بنده به عنوان روانشناس باید ابتدا ریشه های رفتار آسیب زا را جستجو کنم ،شرایط خانه و روابط بین اعضای خانواده، شیوه ی فرزند پروری ... که در نهایت منجر به رفتار ناسازگار در کودک شده .
اما به طور کلی لج بازی کودکان می‌تواند ریشه در رفتار ها و اجبار های والدین دارد ،به طور مثال همین غذا خوردن کودکتان که حتما به اجبار بوده تا به امروز ..
به جای آن باید جایگزینی مانند شیر را آرام آرام کم می‌کردید تا چیزی به غیر از غذا وجود نداشته باشد که کودک بخورد .
اگر کودکتان به این اندازه عصبانی است ،فکر نکنید که علتش رفتار خصمانه است‌. احتمالا او متوجه شده که با این رفتار می‌تواند جلب توجه دیگران را کند .
اگر یک راهکار کوچک بخواهم ارائه دهم این است که لطفا از امروز تصمیم بگیرید که توجه بسیار زیاد به تک تک کارها و رفتارهای خوبش نشان دهید.
حتی اگر ان کار خیلی کوچک و ساده است ،مثل اینکه برود دست و صورتش را بشوید یا سلام کند و یا هر چیز دیگری...
و در کنارش تا جایی که امکان دارد به رفتار های ناسازگاری بی توجهی کنید .
با این کار دارید کودک را به سمت رفتارهای خوب هدایت می‌کنید و توجه و تمرکز را روی آن می گذارید.
اگر این تکنیک را درست و به میزان طولانی انجام دهید مطمئن باشید مشکل حل خواهد شد.
با سپاس

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha