سلام خسته نباشید. من تازه دو ماه زایمان کردم احساس بدی دارم همش قلبم رو تپشه خیلی بالاست بدون دلیل گریه میکنم خیلی زود. از کوره درمیرم و به شدت عصبی میشم همسرمو همش از خودم میرنجونم هم اون ناراحت میشه هم خودم بی خوابی شدید گرفتم بچه هم بیقراری میکنه حتی حوصله اونم ندارم نمیدونم چیکار کنم؟ 

اطلاعات تکمیلی

سن ۲۰ جنسیت زن شغل خانه دار وضعیت تاهل متاهل
پاسخ مشاور

مشاور خانواده و کودک

دوست عزیز سلام

با توجه به توضیحات شما احتمالا افسردگی پس از زایمان به سراغ شما آمده است. یک نوعی از افسردگی که گاهی ممکن است بعد از تولد نوزاد در بعضی مادرها به وجود بیاید. این افسردگی معمولاً در طول چند ماه اولیه بعد از تولد نوزاد به وجود می آید و درصورتی‌‌که درمان نشود می‌تواند بیشتر از یک سال ادامه داشته باشد، اما در صورت تشخیص و درمان به موقع، بهبود شما سریع‌تر خواهد بود.
بسته به شدت افسردگی، شما ممکن است برای مراقبت از خود و نوزادتان با مشکل رو به رو شوید . ممکن است کارهای ساده و آسان برای شما سخت به نظر بیایند.
به تعدادی از علائم آن اشاره می کنم:

1.افسردگی: در بیشتر زمان ها احساس نارضایتی وناراحتی دارید و بغض می کنید. این حالت ها  در زمان خاصی از روز، مثل صبح یا شب/غروب ممکن است بدتر شود اما در بیشتر ساعات شبانه روز آن ها با شما همراه هستند.
2.زود رنجی
3. خستگی
4. بی خوابی
5. تغییر اشتها
6. از هیچ چیز لذت نبردن
7.از دست دادن علاقه به رابطه جنسی
8.افکار منفی و احساس گناه
9.اضطراب

اگر همسرتان، دوستان و یا خانواده شما بدانند که مشکل چیست و برایشان توضیح دهید می توانند خیلی به شما کمک کنند.
صحبت کردن با کسی که متوجه می شود  و درک می کند می تواند بسیار تسکین دهنده باشد.احساستان را با او در میان بگذارید.
 او می تواند همسر، دوست و یا یکی از اقوام باشد. اگر نمی توانید با دوستان و یا خانواده خود صحبت کنید، با پزشک خود یا  با مشاور صحبت کنید. آنها می دانند که این احساسات متداول است و به شما کمک خواهند کرد.
برای اطلاعات بیشتر کتاب ها و وبسایت هایی در این زمینه را مطالعه کنید.


سلامت باشید.


 

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha