با سلام

پسر بچه ۵ سال و نیمه ای دارم که خیلی پر جنب و جوش هست تو خونه همش در حال پریدن و دویدن هست همش در حال گفتن  بکن نکن به بچه هستیم دیگه واقعا اعصاب برام نمونده پدرش هم گاهی وقتا تذکر میده اما حرف شنوی نداره رابطه اش با پدرش بد نیست بعضی مواقع که بازی می‌کنن مثل کشتی شوهرم خیلی جدی برخورد می‌کنه به حدی که بچه گربه می‌کنه وقتی میگم به اندازه بچه ۵ سال باهاش بازی کن میگه من کاریش نمیکنم ولی من میدونم که پسرم دردش میگیره.

من اصلا رفتار شوهرم با پسرم رو قبول ندارم هر وقت هم تذکر میدم شوهرم بهم متلک میندازه و میگه علامه هزار.بارها گفتم رفتارت با بچه درست نیست اما اصلا فایده نداره

مشکل من این هست که من وسط این پدر و پسر گیر افتادم پدرش چند بار کتک بچه زده و سرش داد زده و پسرم تو همون لحظه از ترس همش میگه باشه اما بعد روز از نو روزی از نو. 

من موندم چیکار کنم چه جور رفتار کنم تا این بچه حرف گوش بده  گاهی وقتا با صدای بلند تو روی من و پدرش میایسته

بعضی وقتا میگه من بدبختم،من کتک می‌خورم و من پا تا پای بچه گربه میکنم میگه بابا منو دوست نداره.بارهابه پدرش تذکر دادم اما فایده ندارد 

من میترسم در آینده پسرم از خونه فراری بشه واقعا موندم چیکار کنم؟

ممنون میشم راهنماییم کنید

اطلاعات تکمیلی

سن ۳۵ شغل خانه دار
پاسخ مشاور

مشاور کودک و نوجوان

سلام وقت شما مادر گرامی بخیر 
البته در ابتدا بگویم که این اختلاف تربیتی بین پدر و مادر ها به شدت شایع هستش و خصوصا پدر ها شیوه‌ی تربیتی نوین را اصلا قبول ندارند.
اما واقعیت اینست که کودک سالم ،کودکی هستش که حتی و جوش دارد و سرشار از انرژی‌ست. 
پس باید خیالتان راحت باشد که کودک سالم دارید ،بعد چون بچه ها این نسل فضای کافی برای تخلیه انرژی‌شان ندارند بیشتر با خانواده به چالش برنی‌خوردن.
اما در کنار همه اینها فرزندان این نسل را فقط با دعوت به مشارکت در امور خانه می‌توانید آرام و به اصطلاح حرف گوش کن ،کنید.
به طور مثال خیلی از کارهایی را که می‌توانید به فرزند کوچکتان مسئولیتش را واگذار کنید و فقط کافی‌ست که کنارش باشید و هدایتش کنید 
این کار باعث می‌شود که اعتماد به نفس کودک بالا برود و دیگر نیازی نداشته باشد برای جلب نظر مادر و پدر شیطنت کند.
بعد هم هیچ وقت مستقیم به همسرتان نگویید که شیوه‌ی تربیتی‌اش غلط است 
بلکه در موقعیت هر گاه رفتار ملایم تری داشت ،در خلوت به ایشان بگویید که پسرتان چقدر احساس امنیت خوبی کنارت داشت امروز .
همیشه به دنبال تقویت کردن نکات مثبت اطرافیان خود باشید چه همسرتان ،چه پسرتان . به جای اینکه بخواهید رفتار های نامطلوب رو حذف کنید . 
تعامل مثبت بین اعضای خانواده به شدت جواب می‌دهد.
با سپاس

تجربه شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha