2109
گلودرد مداوم می‌تواند نشانه سرطان باشد

گلودرد مداوم می‌تواند نشانه سرطان باشد

1397/11/13 بازدید660
نی نی سایت: گلودرد مداوم، به خصوص زمانی که با علائم دیگری مثل گوش درد و مشکل بلع همراه باشد، می‌تواند نشانه هشدار آمیزی از سرطان حنجره باشد.

در مطالعه‌ای با حضور۳ هزار و ۵۰۰ فرد سالم و بیش از ۸۰۰ بیمار که مشخص شده بود سرطان حنجره دارند، مشخص شد گلودرد مداوم همراه با علائم خفیف دیگر در می‌تواند در ۵ درصد موراد نشان‌دهنده وجود ریسک سرطان حنجره باشد.

گلودرد مداوم به تنهایی تا ۲.۷ درصد ریسک وجود سرطان حنجره را افزایش می‌دهد که در کنار فاکتورهای دیگری مثل سیگاری بودن فرد و سن او، نیاز به آزمایش‌های بیشتر را مشخص می‌کند.
 
گلودرد مداوم می تواند نشانه سرطان حنجره باشد
به گفته محققان حدود ۸۰ درصد موارد سرطان حنجر در مردان شناسایی می‌شود و بر اساس آمارهای موجود، افزایش مصرف سیگار و الکل به عنوان دو عامل مهم در بروز این سرطان، باعث شده تعداد مبتلایان به سرطان حنجره در مقایسه با ۲۰ سال پیش حدود یک سوم افزایش یابد.

این پژوهشگران به پزشکان عمومی هشدار داده‌اند تا از این به بعد موارد گلودرد مداوم را با دقت بیشتری معاینه کرده و در صورت لزوم به متخصص ارجاع دهند. اما این مطالعه هنوز به مطالعات بیشتری نیاز دارد تا نتایج واضح‌تری کسب کرده و در مورد تمام سرطان‌های سر و گردن توصیه‌های رایج را بهبود دهند.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید