2109
درمان زردی نوزاد با آب انار ممنوع !

درمان زردی نوزاد با آب انار ممنوع !

1397/11/13 بازدید1990

نی نی سایت:درمان زردی نوزادان حتما باید توسط پزشک و در بیمارستان انجام شود، درمانهای خانگی می تواند باعوارض جبران ناپذیری همراه باشد. یکی از درمان های خانگی که توسط بعضی از اعضای فامیل توصیه می شود خوراندن آب میوه های خنک مثل آب انار است. توصیه ای که خیلی از پزشکان متخصص آن را خطرناک می دانند.
«دادن آب انار به نوزاد باعث رقیق شدن خون و افزایش خطر خونریزی در آنان می شود و تهدیدکننده جان نوزاد است.»
دکتر معصومه بلیلا فوق تخصص نوزادان با بیان این مطلب، تاکید کرد مادران برای کاهش زردی نوزادان از اقدام خودسرانه پرهیز کنند. او به ایرنا گفت:« به تازگی برخی مادران براساس توصیه های اطرافیان اقدام به دادن آب انار برای برطرف شدن این مشکل می کنند که بسیار خطرناک است. در چند ماه اخیر با 2 مورد خونریزی خیلی شدید ناشی از دادن آب انار به نوزاد برای رفع زردی که برای سلامتی آنها خطر جدی ایجاد کرده بود، مواجه شدیم و این 2 نوزاد به مدت طولانی در بیمارستان بستری و تحت درمان های داروی و خونی قرار گرفتند.»

خاکشیر و کره برای درمان زردی نوزاد خطرناک است

دکتر بلیلا در ادامه گفت:« متاسفانه در برخی درمان های خانگی برای رفع زردی نوزادان از خاکشیر و کره استفاده می شود که می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. خاکشیر و کره در عین حال که می تواند برای رفع زردی مفید باشد، همچنین می تواند زمینه ساز بروز عوارضی مثل خفگی یا ذارت الریه در نوزاد شود.در برخی موارد نیز شاهد این هستیم که مادر باردار را از مصرف زردچوبه، زعفران و میوه های رنگی منع می کنند تا نوزاد دچار زردی نشود.این باور غلط است و این مواد مضر نیستند و از شیر مادر رد نمی شوند تا باعث ایجاد زردی در نوزاد شوند، اگر مادر را از این مواد غذایی که باعث افزایش شیر است محروم کنیم باعث کاهش تولید شیر می شود و در نتیجه نوزاد کمتر شیر می خورد.»
دکتر بلیلا با بیان اینکه در صورتی که نوزاد کمتر شیر بخورد احتمال ابتلا به زردی افزایش می یابد، گفت:« توصیه ما برای کاهش زردی نوزادان به خانواده های این است که از بدو تولد بر روی تغذیه با شیر مادر بسیار توجه کنند و از همان ساعت های نخست مادر سعی کند بچه از پستان او تغذیه کند.مادر باید از سوی خانواده مورد حمایت های روحی و تغذیه ای قرار گیرد تا ترشح شیر او افزایش یابد.با توجه به اینکه در چند روز ابتدایی مقدار ترشح شیر مادر بسیار اندک است باید به تعداد دفع ادرار نوزاد بسیار حساس باشند، در صورتی که ادرار نوزاد کم باشد حتما با پزشک در تماس باشند ، زیرا احتمال دارد که دریافت شیر نوزاد کم و ادرار او کاهش یافته باشد. »

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15669 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11163 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2282 بازدید