2109
این هفته در دزفول، تهران، مشهد و...

این هفته در دزفول، تهران، مشهد و...

1397/11/10 بازدید1260
هوا همچنان سرد است و برف هنوز هم مهمان بیشتر شهرهای کشورمان شده. پس اگر تا امروز از برف بازی و تفریحات برفی جامانده‌اید این آخر هفته را از دست ندهید.از طرفی پیشنهادهای دیدنی دیگری هم برای شما داریم تا هم خاطره سازی کرده و هم همراه خانواده و دوستان یک آخر هفته متفاوت و پر انرژی را سپری کنید. تمام نشاط و روحیه از دست رفته خود را در طول هفته با تفریح و هیجان آخر هفته جایگزین کنید و همواره از روزهای زمستانی لذت بیشتری ببرید.

قایق سواری زیر آسمان آبی جنوب / تفریح آخر هفته در دریاچه شهیون دزفول

قرار است یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران را از نزدیک ببینید و در یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تاریخی دزفول تفریح کنید. از دزفول حدود 75 کیلومتر تا شهیون راه است. اما چیزی که منتظر شماست کوهپایه ها، دره‌های آبرفتی و چشمه‌هایی که در بیشتر ایام سال پر آب هستند و در این منطقه جلوه‌گری می‌کنند. همچنین حیات‌وحش بکر و ویژه‌ای به دلیل وجود جانوران کوچکی مثل روباه و خرگوش در کنار پرندگان زیبایی مانند تیهو و کبک و پرندگان دریایی در چشم انداز این دریاچه هست که واقعا تماشایی‌ست. در اینجا برای هر سلیقه‌ای تفریح وجود دارد از ورزش های آبی مانند قایق سواری، اسکی روی آب، شنا و حتی پرش از روی صخره‌ها درون دریاچه یا پهن کردن بساط پیک نیک کنار آب زلال این و حتی ماهی‌گیری. پس برای تفریح آخر هفته دریاچه شهیون از دست ندهید.

دریاچه شیهون دزفول

ایرانگردی کوچک در تهران / تفریح آخر هفته در جشنواره اقوام ایرانی در بوستان فدک تهران

حال و هوای این روزهای بوستان فدک تهران در منطقه نارمک هم دیدنی و هم شنیدنی است چون تمام ایران در قالب جشنواره‌ای کوچک مهمان بوستان فدک هستند و منتظر میزبانی از شما. در این جشنواره همه چیز برای یک روز ایرانگردی شما فراهم است. از خوردنی‌های خوشمزه شهرهای مختلف ایران تا صنایع دستی و سوغات و یادگاری‌هایی که هر کدام زیبایی خودش را دارد. جشنواره اقوام ایرانی که این روزها در بوستان فدک تهران برپاست همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب با بیش از 30 غرفه برای معرفی فعالیت‌های سنتی هر قوم مثل موسیقی اقوام ایرانی، مُد و لباس اقوام، مراسمات ازدواج، اعياد، غذاهای سنتی، سوغات و شیرینی‌ها، بازی‌های دسته‌جمعی و آیین‌های سوگواری تا 22 بهمن برپاست.

غرفه صنایع دستی در بوستان فدک

منظره‌ای شگفت انگیز از یخ‌ها / تفریح آخر هفته در آبشار خور خور آذربایجان غربی

اینجا یکی از دیدنی‌ها و شگفتی‌هایی‌ست که اهالی شهرهای نزدیک روزهای آخر هفته برای تفریح و صخره نوردی به این منطقه سفر می‌کنند. آبشار خور خور در فاصله 22 کیلومتری جنوب سلماس واقع در استان آذربایجان‌غربی که در داخل دره‌ای زیبا به عمق 100 متر قرار گرفته است. اما نکته جالب و جاذبه دیدنی آن منطقه این است که با کاهش دما در زمستان‌ها، آبشار یخ زده و منظره‌ شگفت انگیزی را ایجاد می‌کند. پس برای این که تفریحی متفاوت را این آخر هفته همراه عزیزانتان بگذرانید پیشنهاد تفریح و رفتن به این آبشار هیجان انگیز یخی را فراموش نکنید. در این فصل هم باید از منظره‌های برفی و یخی یک دنیا خاطره و عکس ثبت کنید و تا مدت‌ها از یک تجربه عالی برای دیگران تعریف کنید.

آبشار خور خور

عکس علی انتظاری


یک دنیا برف در انتظار شماست / تفریح آخر هفته در پیست شیرباد مشهد

اگر اهل کوهنوردی و ورزش‌های زمستانی هستید یا تا به این روز از زمستان، برف بازی و تفریح را تجربه نکرده‌اید حتما به پیست شیرباد بروید و از اعماق وجود در دل برف ها شادی کنید. در این جا علاوه بر تفریحات عمومی، تمام تجهیزات و لوازم اسکی در اختیار شماست. یک دستگاه بالابر تله اسکی هم شما را به ارتفاعات برده تا از آنجا با هیجان بیشتری به پای قله فرود بیایید. از آنجایی که این پیست در دامنه بلندترین قله استان خراسان قرار دارد در بیشتر ماه‌های سال برف‌گیر است و مساحت بزرگ آن فضایی مناسب برای تفریحاتی هیجان انگیز را فراهم کرده است. برای رسیدن به این منطقه از جاده مشهد چناران به سمت انتهای دره دولت آباد بروید و در نهایت لذت زمستان را بچشید.

پیست شیر آباد مشهد

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9683 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7065 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15202 بازدید