2109
تقويت سيستم دفاعی بدن و بازيابی قوای جنسی

تقويت سيستم دفاعی بدن و بازيابی قوای جنسی

1397/11/09 بازدید835

امروزه استفاده از مکمل ها بیش از گذشته مورد توجه عموم و پزشکان قرار گرفته است. زیرا نقشی اساسی در برطرف کردن ضعف عمومی و بازیابی قوای جنسی و همچنین کمک به افزایش باروری را به عهده دارند. ترکیبات مختلفی از مکمل ها در دسترس ورزشکاران و عموم قرار دارند، اما باید مکملی انتخاب شود که دارای ترکیبات موثر بوده و مناسب با نیاز شخص باشد. از ترکیبات موثر در مکمل ها می توان به ال- آرژنین، کراتین، ال- کارنتین، ال- اسپارتیک اسید، منیزیم و... اشاره کرد.

شایان ذکر است که ال- آرژنین می تواند از اصلی ترین ترکیبات در مکمل ها به شمار آید، چرا که آرژنین اسید آمینه ای مهم است که جهت بیوسنتز پروتئینها در بدن ضروری بوده و نقش اساسی در بسیاری از عملکردهای بدن انسان ، به ویژه ورزشکاران دارد. برخی از این موارد شامل ترشح هورمون ها (مانند هورمون رشد، انسولین و ... )، دفع سموم تولید شده از بدن و تقویت سیستم دفاعی انسان می باشد.
ال-آرژنین با افزایش تولید نیتریک اکساید، منجر به گشاد شدن عروق و درنتیجه افزایش جریان خون در اندام های تناسلی بانوان(به ویژه واژن) شده که همه این عوامل باعث افزایش میل جنسی و تحریک پذیری جنسی بیشتر خانمها می شود.

آرژنین نقش مهمی در تقسیم سلولی، تنظیم فشار خون، التیام زخم، بهبود عملکردهای جنسی و عضلانی، پاکسازی رادیکالهای آزاد از خون و حفظ کلسترول خوب بدن در سطح طبیعی دارد.

با توجه به اینکه آرژنین، به دلیل ویژگی گشادکنندگی عروقی خود و البته نقش مهمش در سنتز پروتئین ها، موجب افزایش رشد سلول ها می شود، در شرایط ویژه، نظیر فعالیت بدنی زیاد (فعالیت ورزشی، جنسی و ...) و جراحت (بهویژه پس از اعمال جراحی، سوختگی ها و عفونت های شدید) نیاز بدن به آن افزایش می یابد. همچنین آرژنین به دفع مواد زاید سمی حاصل از متابولیسم پروتئینها (آمونیوم) کمک میکند. تحقیقات جدید نیز نقش ال-آرژنین در تحرک اسپرمها را ثابت کرده است.

از ترکیبات اصلی دیگر می توان به کراتین اشاره کرد. کراتین به عنوان محصول نهایی سوخت وساز پروتئین ها، خود ترکیبی پروتئینی است که از اسیدهای آمینه مختلف مشتق شده و از منابع اصلی ذخیره انرژی بدن می باشد. کراتین در کلیه و کبد، از ترکیب سه آمینو اسید آرژنین، گلیسین و متیونین تولید میشود و بیشتر ذخیره آن در ماهیچههای اسکلتی قرار دارد، زیرا منبع انرژی آنی و در دسترس برای انقباض سلول های عضلانی محسوب می شود. هدف از مصرف مکمل های کراتینی نیز افزایش ذخایر کراتین و فسفوکراتین عضلات است که باعث تولید سریعتر ATP  در هنگام شروع فعالیتهای شدید و بی هوازی می شود و همچنین به طور بالقوه برای خنثی کردن اسید لاکتیک و به تأخیر انداختن خستگی مناسب است.

ال-کارنیتین نوعی اسید آمینه است که در کاتابولیسم چربی و سوخت و ساز بدن نقش مهمی دارد، همچنین اثرات آنتی اکسیدانی نیز داشته و در درمان ناباروری مردان، کاهش وزن، بهبود بیماری های قلبی و بیماری آلزایمر نیز مؤثر است.

وظیفه اصلی کارنیتین در بدن کمک به سوخت و ساز و تبدیل غذا به انرژی می باشد. ال-کارنیتین، با انتقال اسیدهای چرب بلند زنجیره از سیتوسل به داخل میتوکندری، موجب تولید و آزادسازی انرژی از سلول های چربی می شود. با مصرف چربیها به عنوان منبع انرژی، ذخایر گلیکوژن حفظ شده و باعث تأخیر در بروز خستگی حین و پس از انجام فعالیت های جنسی میشود.

ال آسپارتیک اسید، این آمینو اسید به عنوان یک پیش ساز در بیوسنتز بسیاری از مواد از جمله اسیدهای آمینه مختلف مثل ال-آرژنین و پروتئینها به کار میرود و از طریق متابولیسم آن، تولید انرژی افزایش می یابد. به طور طبیعی این اسید آمینه در غده هیپوفیز، هیپوتالاموس و بیضهها یافت میشود.

همچنین ال آسپارتیک اسید به دفع آمونیاک کمک می کند و باعث بهبود توان ذهنی، بدنی و جنسی می شود. از نقشهای اساسی آن در بدن، افزایش تولید هورمونهای رشد و بهبود توان جنسی و بدنی انسان نیز می باشد، همچنین به درمان اختلالات عصبی و مغزی کمک می کند و در درمان خستگی ها مؤثر است .(با کم شدن مقدار این اسید، انرژی سلولی نیز کاهش مییابد). اسید اسپارتیک، با دفع آمونیاک اضافی بدن، از کبد محافظت میکند و تولید ایمونوگلوبولینها و پادتن ها (پروتئین های دستگاه دفاعی بدن) را افزایش میدهد.

منیزیم از ریزمغذیهایی است که به جذب کلسیم کمک کرده و یکی از ضروریترین املاحی است که باید بطور روزانه در رژیم غذایی گنجانده شود. این عنصر نقش حیاتی در حفظ سلامت استخوانها و دندانها دارد. منیزیم در بدن با بهبود نقل و انتقالات عصبی موجب تسکین علائم در بیماران عصبی شده و برای انقباض عضلات و بهبود سلامت کلیه ها و قلب و همچنین تنظیم ضربان قلب مهم و حیاتی است.

منیزیم نقش اساسی در متابولیسم كربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها در بدن داشته و  از عناصر مؤثر در تقویت جنسی است.

یکی از مکمل هایی که دارای ترکیباتی موثر و سازنده در بهبود علائم خستگی و ضعف و همچنین تقویت قوای جنسی و کمک به باروری را داراست مکمل آرجیویت است. آرجیویت یک مکمل غذایی حاوی اسیدهای آمینه و عناصر تأمین کننده انرژی ، ترکیبات آنتی اکسیدان ، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که با هدف تقویت قوای ( ج ن س ی ) و کمک به افزایش احتمال بارورسازی فرموله شده است.

موارد مصرف :

- تقویت عمومی قوای ( جنسی ) و افزایش احتمال بارورسازی
- افزایش میزان گردش خون عضلات و اندام های ( تناسلی )
- تأمین و حفظ انرژی حین فعالیت ( ج ن س ی ) و بازیابی ذخایر انرژی پس از آن
- بهبود عملکرد سیستم عصبی و تقویت سیستم ایمنی

مواد تشکیل دهنده این مکمل عبارتند از:

L-Arginine

Creatine

L-Carnitine

L- Aspartic acid

Magnesium

Potassium

Vitamin C

Vitamin E

Selenium

Iron

با توجه به نقش موثر مکمل های غذایی در روند درمان ناباروری آقایان و خانم ها، به اطلاع می رساند، شرکت پارس بهروزان جم موفق شده است تا با اخذ نمایندگی انحصاری شرکت  AESCULAPIUSایتالیا در ایران، اقدام به واردات یکی از کاملترین ترکیبات در زمینه ناباروری به نام ARGIVIT نماید.

مکمل ARGIVIT به صورت ساشه عرضه شده و به دلیل داشتن ترکیبات شناخته شده ای همچون L-Arginine، L-Aspartic acid، Creatine، L-Carnitine، آهن، منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان های قوی همچون Vitamin C، Vitamin E و Selenium، می تواند قدرت باروری آقایان و خانم ها را بهبود بخشد.

در تحقیقات جدید، نقش L-Arginine در تحرک اسپرم ها ثابت شده است. همچنین، L-Arginine نقش مهمی در تقسیم سلولی و بهبود سایر عملکردهای جنسی نیز دارد.

L-Carnitine موجود در این محصول، یکی از مواد ضروری جهت بلوغ اسپرم ها است. L-Carnitine، از طریق انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری، موجب تولید و آزادسازی انرژی می شود؛ در نتیجه ذخایر گلیکوژن حفظ شده و باعث تأخیر در بروز خستگی حین و پس از انجام فعالیت های جنسی میشود.

ویتامین C نیز جهت عملکرد صحیح غدد جنسي ضروری بوده، همچنين اسپرم ها را در برابر اثر راديکال هاي آزاد، که باعث چسبيدن و عدم تحرک آن ها مي شوند، محافظت مي کند. ويتامين C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را نیز افزايش مي دهد؛ همچنین با افزایش میزان آبرسانی به موکوس گردن رحم موجب تسهیل حرکت اسپرم ها به سمت تخمک شده و بدین صورت منجر به افزایش احتمال باروری می شود.

ويتامين E موجود در ARGIVIT به توليد هورمون هاي جنسي کمک کرده و با افزایش ترشح و گردش آن ها در خون، در تقویت قوای جنسی موثر است. همچنين ویتامین E نقش مهمی در بهبود استقامت جنسي و رسيدن به ارگاسم (اوج لذت جنسي) دارد. همچنین با افزایش توانایی نفوذ اسپرم به تخمک، در لقاح سلول تخم نیز موثر است.

سلنیوم موجود در این ترکیب نیز علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان قوی است، نقش مهمی در متابولیسم هورمون تستوسترون دارد. این ماده معدنی مهم، یکی از اجزا اصلی کپسول پروتئینی اسپرم بوده و نقش اساسی در حفظ سلامت غشا اسپرم دارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید