2109
دیابت، خوش بین باشید تا مبتلا نشوید!

دیابت، خوش بین باشید تا مبتلا نشوید!

1397/11/09 بازدید237

نی نی سایت: خوش بینی فقط حال روان را خوب نمی کند. خبر جدید این است که خوش بینی می تواند جلوی ابتلا به دیابت نوع 2 در زنان را بگیرد.
متخصصان در بررسی‌های جدید خود به نقش خوش‌بینی و تأثیر حفاظتی آن در برابر دیابت نوع ۲ در زنان پس از دوران یائسگی پرداختند. آنها معتقدند فاکتورهای متعددی بر خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ تاثیرمی گذارد. برخی از این فاکتورها مثل رژیم غذایی، فعالیت بدنی و وزن قابل تغییر هستند. متخصصان به این نکته پی برده‌اند که خصوصیات روحی فرد می‌تواند بر خطر ابتلاء به دیابت تأثیر داشته باشد. به طور مثال، علائم افسردگی با خطر ابتلاء به دیابت ارتباط نزدیکی دارند.
 متخصصان آمریکایی در تحقیقی این سوال را مطرح کردند که رفتارهای مثبت  مثل خوش‌بینی می‌توانند خطر ابتلاء به دیابت نوع دو را در زنان پس از دوران یائسگی کم کند؟ در این پژوهش اطلاعات  ۱۳۹ هزار و ۹۲۴ زن را که در شروع مطالعه به دیابت مبتلا نبودند ، ارزیابی کردند. در  ۱۴ سال، ۱۹ هزار و ۲۴۰ مورد ابتلاء به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شد. همچنین خصوصیات اخلاقی این زنان ارزیابی شد. به گزارش ایسنا آنها مشاهده کردند در مقایسه با زنانی که از پایین‌ترین سطح خوش‌بینی برخوردار بودند، افراد خوش‌بین ۱۲ درصد کمتر در معرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ قرار دارند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند  زنانی که احساسات منفی خود را نشان می دهند ۹ درصد بیشتراز بقیه  درمعرض ابتلاء به دیابت نوع ۲ هستند.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15835 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11347 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2319 بازدید