2109
رژیم مدیترانه ای در درمان ناباروری موثر است؟

رژیم مدیترانه ای در درمان ناباروری موثر است؟

1397/11/08 بازدید1538

نی نی سایت: محققان معتقدند زنان ناباروری که شش ماه قبل از درمان از رژیم مدیترانه ای پیروی کرده اند ، شانس باردار شدنشان خیلی بیشتر از بقیه بوده است. تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای که به خاطر کاهش وزن مشهور است، می تواند شانس باروری را در زنان تحت درمان IVF افزایش دهد.
محققان در این تحقیق از ۲۴۴ زن قبل از درمان به شیوه IVF (لقاح آزمایشگاهی) در مورد رژیم غذایی شان سوال کردند و دریافتند آنهایی که سبزیجات تازه، میوه، غلات کامل، حبوبات، ماهی و روغن زیتون بیشتر و گوشت قرمز کمتری خورده بودند، شانس بارداری شان ۶۵ تا ۶۸ درصد بیشتر بود.
ایاناکوریس سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «پیام مهم این مطالعه این است که زنان تحت درمان ناباروری باید به پیروی از یک رژیم غذایی سالم نظیر رژیم  مدیترانه ای ترغیب شوند چراکه پیروی از یک الگوی رژیمی سالم شانس بارداری موفق و زایمان نوزاد سالم را افزایش می دهد. البته برای باردارشدن، رژیم غذایی و سبک زندگی مردان هم به اندازه زنان مهم است.»
تاثیر این رژیم غذایی در بهبود سلامت بیماران مبتلا به دیابت هم ثابت شده و نشان داده که خطر ابتلا به یکی از بدترین انواع سرطان سینه را تا ۴۰ درصد کاهش می دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14433 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10252 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2001 بازدید