2109
از کجا بفهمیم به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده‌ایم؟

از کجا بفهمیم به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده‌ایم؟

1397/11/08 بازدید778

نی نی سایت: اپیدمی آنفلوانزا خوکی در کشورتوریستی گرجستان جدی است. ویروس آنفلوآنزا از اواخر ‌سال گذشته در گرجستان ریشه دواند و از همان زمان هم تا الان، این بیماری گریبان بیش از ٦٠٠ نفر را گرفته است. به گزارش شهروند با بالارفتن آمار مبتلایان و جانباختگان این بیماری در گرجستان، هشدارها برای ایرانیان هم بالا رفته است، چرا که ایرانیان یکی از مهمترین توریست‌های گرجستان به‌شمار می‌روند و رفت‌وآمد آنها هر چند حالا محدودتر از قبل، سلامتی‌شان را نشانه گرفته است.

آنفلوآنزای خوکی را بیشتر بشناسید

وزارت بهداشت اعلام کرده آنفلوآنزای خوکی، یک نوع آنفلوآنزای معمولی است که به آن آنفلوآنزای فصلی هم گفته می‌شود. در حال حاضر هم این آنفلوآنزا، در برخی از استان‌های ایران شایع است و موارد ابتلا به این نوع آنفلوآنزا وجود دارد.

از کجا بفهمیم به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده‌ایم؟

نشانه‌های ابتلا به آنفلوآنزای خوکی با آنفلوآنزای معمولی، شباهت‌های زیادی دارد؛ نشانه‌هایی مثل تب، سرفه، گلودرد، بدن‌درد، سردرد، خستگی و لرز، ناراحتی تنفسی، سرخ‌شدن یا التهاب و آبریزش بینی، تهوع، استفراغ و اسهال در این گروه قرار می‌گیرد. ‌درصد زیادی از مبتلایان به این نوع ویروس جدید علایم اسهال و تهوع را هم داشته‌اند. افراد پس از ابتلا با داروهای آنتی‌وایرال و ضد ویروس درمان می‌شوند. با این‌که گفته می‌شود مرگ ناشی از این بیماری کمتر از یک‌درصد است، اما در افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مثل مشکلات قلبی، کلیوی و ریوی می‌تواند کشنده باشد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9618 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7002 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15198 بازدید