2109
ماده مخدر گل در تنباکوی قلیان!

ماده مخدر گل در تنباکوی قلیان!

1397/11/02 بازدید712

نی نی سایت: « برای شادی آور کردن مصرف قلیان، ماده مخدر گل را هم به مواد تنباکو و توتون اضافه می‌کنند و این باعث افزایش روزافزون استعمال قلیان در جوانان و نوجوانان شده است.»
دکتر ایرج خسرونیا رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران نسبت به اضافه کردن ماده مخدر گل به مواد توتون و تنباکو برای شادی‌آور کردن آن هشدار داد .او درباره افزایش استعمال قلیان بین دختران و پسران جوان گفت:« متأسفانه مردم ایران از عوارض قلیان و مواد سیگار اطلاعات کافی ندارند. الان وضعیت طوری شده که خانواده‌ها قلیان را به عنوان سرگرمی و اسباب بازی در دسترس بچه‌ها قرار می‌دهند و همین باعث شده شاهد افزایش استعمال دخانیات به ویژه قلیان در بین دانش آموزان دبیرستانی باشیم، غافل از اینکه چه عواقبی برای سلامتی آنها خواهد داشت.»
خسرونیا در ادامه گفت:« در حال حاضر سیگار در جامعه تقریبا به ضد ارزش تبدیل شده، اما استعمال قلیان در خانه‌ها خیلی بیشتر از زمان‌های قدیم شده است. علاوه بر ضررهایی که توتون دارد و انواع مواد سمی را مستقیما وارد بدن ما می‌کند، موادی را هم به آن اضافه می‌کنند تا مشتریان قلیان بیشتر شوند. در گذشته افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله قلیان می‌کشیدند و در سن ۷۰ سالگی سرطان می‌گرفتند، اما الان که جوانان گرفتار این دخانیات و قلیان شده‌اند، انتظار داریم سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی شیوع بیشتری پیدا کند.»
خسرونیا رئیس انجمن پزشکان و متخصصان داخلی ایران در پایان درباره راههای پیشگیری از مصرف قلیان بین جوانان و نوجوان گفت:« برخی مسائل در ایران با گران شدن و اقدامات تنبیهی درست نمی‌شود. فقط با بالا رفتن قیمت مواد دخانی مانند سیگار و قلیان نمی‌توان مردم را از این کار بازداشت. به نظر می‌رسد بهترین کار افزایش آگاهی مردم در این رابطه است. توتون بیشتر از کشورهای عربی وارد ایران می‌شود و افزودن مواد دخانی مانند گُل به توتون‌ها نیز از کشورهای اطراف انجام می‌شود.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16330 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11567 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2836 بازدید