2109
تشخیص کشنده‌ترین نوع سرطان تخمدان با کمک هوش مصنوعی!

تشخیص کشنده‌ترین نوع سرطان تخمدان با کمک هوش مصنوعی!

1397/10/25 بازدید265
نی نی سایت: تشخیص کشنده ترین نوع سرطان تخمدان به کمک هوش مصنوعی امکان پذیر شده و محققان امیدوارند از این به بعد بتوانند درمان‌های دقیقه‌تری برای نجات زندگی مبتلایان پیدا کنند.

دانشمندان توانسته‌اند ابزاری بسازند که به دنبال توده‌ای از سلول‌های تومور با هسته‌های غیر معمول (مرکز کنترلی در قلب هر سلول) می‌گردد.
در انگلستان سالانه بیش از 7 هزار مورد جدید سرطان تخمدان تشخص داده می‌شود که در میان تمام سرطان‌ها، کمترین نرخ بهبودیافتگان را دارد.

به طور طبیعی نرخ زنده ماندن بیش از 5 سال در مبتلایان به سرطان تخمدان 53 درصد است که این آمار در میان بیمارانی که این سلول‌های بدشکل را دارند، به 15 درصد کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد شکل عجیب هسته این سلول‌ها نشانه‌ای از ناپایداری DNA سلول‌ها باشد اما آزمایش‌های معمول به سادگی این سلول‌های عجیب سرطان تخمدان را نادیده می‌گیرند و تفاوت‌شان را با دیگر سلول‌ها تشخیص نمی‌دهند.

سازندگان این هوش مصنوعی با انتخاب زنانی که این نوع سلول‌های غیرمعمول را در بدن خود دارند، امیدوارند بتوانند سیستمی بسازند که در آن، درمان توسط بیماران سرطانی قابل تحمل‌تر باشد.

تشخیص سرطان تخمدان با هوش مصنوعی

دکتر یوآن، سرپرست این مطالعه در انستیتو تحقیقات سرطان انگلستان می‌گوید: «با استفاده از این آزمایش ما روشی برای شناسایی تومورهای سرطان تخمدان پیدا کرده‌ایم که ضعف‌شان در قابلیت ترمیم DNA پنهان است و نمی‌توان با تست ژنتیک شناسایی‌شان کرد».
 
تشخیص سرطان تخمدان با هوش مصنوعی

به این ترتیب متخصصان می‌توانند بهترین درمان را برای مقابله با این سلول‌ها پیدا کنند و بنا به ادعای این گروه، این درمان‌ها می‌توانند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله علیه سلول‌های سرطانی شوند.

البته این پژوهشگران متوجه شده‌اند سلول‌های سیستم ایمنی بدن نمی‌توانند وارد توده‌های تغییرشکل یافته سرطانی شوند. اما از آنجا که سطح ماده‌ای به نام «گالکتین-3» در این توده‌ها بسیار بالاست، شاید بتوان راه جایگزینی برای دور زدن سیستم ایمنی بدن و پیدا کردن راه دیگری به درون این سلول‌های غیرعادی پیدا کرد.

به همین خاطر گالکتین 3 هدف جدید درمانگرهاست که حذف آن می‌تواند باعث شکننده شدن این سلول‌های کشنده در مقابل سلول‌های سیستم ایمنی طبیعی بدن باشد.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16231 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11519 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2622 بازدید