2109
دلایل سکته مغزی در کودکان

دلایل سکته مغزی در کودکان

1397/10/25 بازدید280

نی نی سایت: شاید باروتان نشود اما خطر سکته مغزی در کودکان پس از یک سالگی بیشترین میزان خواهد بود و یکی از ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در میان کودکان به حساب می‌آید.سکته مغزی در بزرگسالان از عوامل و بیماری‌هایی ناشی می‌شود که کودکان به ندرت به آن‌ها دچار می‌شوند. اما چه عواملی در بروز سکته مغزی در کودکان موثر هستند؟
به گزارش هلث دی نیوز فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم و تنگ و سفت شدن عروق از جمله فاکتورهای شایع در بروز سکته مغزی در میان بزرگسالان هستند اما این اختلالات و بیماری‌ها در کودکان به ندرت بروز می‌کنند.به گفته پزشکان احتمال ابتلا به سکته مغزی در همه سنین وجود دارد. نارسایی قلبی مادرزادی، کم‌خونی داسی شکل، اختلالات ایمنی، بیماری‌های عروقی، لختگی غیرطبیعی خون، وارد شدن ضربه به گردن و سر، سابقه ناباروری مادر، فشارخون بالای مادر در دوران بارداری از جمله فاکتورهای خطرزای رایج در بروز سکته مغزی در کودکان است.

ارسال نظر شما

login captcha

سکته مغزی در کودکان یک وضعیت نادر است که از هر چهار هزار نوزاد تازه متولد و هر دو هزار کودک فقط یک نفر به آن دچار می شوند. سکته مغزی در واقع یک اختلال در عملکرد رگ های خونی مغز است که می تواند در نتیجه کمبود جریان خون در شریان های مغزی یا در نتیجه خونریزی در مغز رخ دهد. وقتی یک رگ خونی در مغز دچار آسیب می شود، بافت مغز اطراف آن نیز به دلیل عدم خون رسانی و انتقال مواد مغذی و اکسیژن دچار آسیب می شود. درمان این عارضه مغزی و نتایج طولانی مدت آن  در کودکان با بزرگسالان متفاوت است و به علت ایجاد سکته بستگی دارد




سکته مغزی در کودکان یک وضعیت نادر است که از هر چهار هزار نوزاد تازه متولد و هر دو هزار کودک فقط یک نفر به آن دچار می شوند. سکته مغزی در واقع یک اختلال در عملکرد رگ های خونی مغز است که می تواند در نتیجه کمبود جریان خون در شریان های مغزی یا در نتیجه خونریزی در مغز رخ دهد. وقتی یک رگ خونی در مغز دچار آسیب می شود، بافت مغز اطراف آن نیز به دلیل عدم خون رسانی و انتقال مواد مغذی و اکسیژن دچار آسیب می شود. درمان این عارضه مغزی و نتایج طولانی مدت آن  در کودکان با بزرگسالان متفاوت است و به علت ایجاد سکته بستگی دارد. در این مطلب قصد داریم درباره علایم، دلایل و همچنین روش های درمان سکته مغزی در کودکان توضیحاتی ارائه کنیم.


علایم سکته مغزی در کودکان

سکته مغزی در کودکان به صورت ناگهانی رخ می دهد. نشانه های سکته مغزی در کودکان عبارتند از :

  1. احساس ضعف و بی حسی در یک سمت بدن
  2. اختلال در تکلم و مشکل در صحبت کردن
  3. مشکل در حفظ تعادل و راه رفتن
  4. مشکلات بینایی مانند دوبینی و از دست رفتن بینایی
  5. احساس بی انرژی بودن و خواب آلودگی ناگهانی
  6. تشنج

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15290 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10885 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2178 بازدید