2109
درمان کشنده ترین نوع سرطان سینه کشف شد

درمان کشنده ترین نوع سرطان سینه کشف شد

1397/10/22 بازدید1722
نی نی سایت: پروتئینی که به طور طبیعی در بدن تولید می‌شود، احتمالا می‌تواند امید تازه‌ای برای هزاران زن مبتلا به خطرناک ترین نوع سرطان سینه باشد.
Tinagl1 نوعی پروتئین است که در کلیه یافت می‌شود و در محیط آزمایشگاه توانسته رشد سرطان سینه سه گانه منفی (TNBC) را سرکوب کند.
محققان کشف کرده اند این پروتئین، سیگنال‌های مشوق بیماری برای گسترش و پیشرفا را هدف می‌گیرد.

تومورهای TNBC به خاطر نداشتن 3 گیرنده رایج (در دیگر تومورها) که هم باعث تغذیه سرطان پستان می‌شود و هم به هورمون درمانی های معمول (مثل داروی تاموکسیفن) پاسخ می‌دهند، درمان این نوع بیماری را سخت می‌کنند.
 

درمان خطرناک ترین سرطان سینه

محققان دانشگاه پرینستون به سرپرستی پروفسور کانگ می‌گویند: «پژوهشگران زیادی سعی کرده‌اند رشد این نوع سرطان را متوقف کنند اما تلاش‌هایشان بی فایده بوده چراکه اگر سعی کنید جلوی رشد این سرطان را بگیرید، سلول‌های سرطانی با پیدا کرن یک راه فرار، به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهند.»
 
درمان سرطان سینه سه گانه منفی کشف شد

تومورهای TNBC استروژن و پروژسترون ندارند، همچنان که پروتئین HER-2 را ندارند. به عبارت دیگر، درمان‌هایی که این هورمون‌ها و پروتئین‌ها را هدف می‌گیرند، در این نوع سرطان بی‌تاثیر هستند اما شیمی درمانی هنوز یک گزینه درمانی است.

در میان تمام مبتلایان به انواع سرطان سینه، تشخیص درست و رسیدن به مرحله درمان بدون متاستاز بیماران TNBC بسیار بد است؛ حدود 77 درصد نجات یافتگان از TNBC 5 سال بعد از تشخیص زنده می‌مانند که این آمار در بیماران دیگر انواع سرطان سینه 93 درصد است.

محققان با بررسی 800 نمونه تومور سینه اعلام کردند احتمال درمان بیمارانی که ژن‌های Tinagl1 در بدن‌شان کمتر فعال است کمتر بوده و احتمال پیشرفته بودن سرطان‌شان بالاتر است. یعنی تومورهایی که سطح بالایی از Tinagl1 دارند، پایان خوبی برای بیمار خواهند داشت.

اما با این یافته جدید، محققان احتمالا خواهند توانست درمان تازه‌ای برای سرطان سینه سه گانه منفی پیدا کنند و برای این کار باید به مطالعات خود در بیماران و در محیط غیر آزمایشگاهی ادامه دهند.

منبع: DailyMail

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16400 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11588 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3501 بازدید