2109
یادگیری مکالمه زبان بدون تمرین در مدت کوتاه

یادگیری مکالمه زبان بدون تمرین در مدت کوتاه

1397/10/20 بازدید381

در یادگیری زبان های خارجی بسیاری در فکرند که چگونه می توان زبانی را که نمیدانند در کوتاه ترین زمان و یا حتی بدون صرف زحمت و یا وقت فرا گیرند.آگهی های رنگارنگی که این افراد را به خود جلب می کند نیز به آن ها وعده هایی از قبیل یادگیری زبان هدف تنها با صرف کمتر از پنج دقیقه در روز و یا گاهی وعده روان صحبت کردن یک زبان را تنها با ده الی پانزده دقیقه آموزش در قالب روش های معجزه آسا می دهد.

نرم افزارهای آموزش زبان که بر روی تلفن های هوشمند همراه و یا کامپیوترهای شخصی نصب می شوند همراه با تبلیغات پر هزینه در کانال های ماهواره ای و یا شبکه های اجتماعی، بسیاری از علاقه مندان یادگیری زبان های خارجی مخصوصا زبان انگلیسی را به خود جلب می کنند.درهمین حال گستره شهر های کشور پر شده است از بروشور ها ، پوستر ها ، و یا حتی بیلبوردهایی که همگی انگشت خود را بر روی دو نقطه ضعف بزرگ علاقه مندان آموزش و یادگیری زبان های خارجی می گذارند:

-1زبان را در کوتاه مدت بیاموزید.

2-زبان را بدون زحمت و یا صرف وقت بیاموزید.

در یک موسسه زبان آنچه که علاقه مندان یادگیری یک زبان خارجی باید از پیش به آن آگاهی داشته باشند این است که فراگیری زبان مورد نظر آن ها در کوتاه مدت تا سطوح متوسط و یا کمی بالاتر در کلاس های فشرده و یا نیمه فشرده با برنامه ریزی صحیح و آموزش مناسب امکان پذیر می باشد. ولی این امر بدون صرف وقت و زحمت و بدون تمرین و ممارست هرگز بدست نخواهد آمد.بنابراین اگر تبلیغات محیطی و یا مجازی، وعده هایی از قبیل روش های معجزه آسا می دهند و یا فراگیری زبان های خارجی را کاری بدون زحمت جلوه می دهند شاید بتوان نتیجه گرفت که در آن نوع تبلیغ جنبه های اقتصادی کار بر نتیجه پایانی و یادگیری، اولویت دارد.

در یادگیری یک زبان خارجی به صورت فشرده و یا نیمه فشرده فراگیران باید بدانند که هیچ راه میان بر و سری ای وجود ندارد.در آموزش سریع باید بدانید که می بایست خود را وقف این کار کنید، آماده باشید تا سخت تلاش کنید و هرگز از اشتباهات خود نهراسید.

کلاس های آموزشی فشرده و یا فوق فشرده:

در کلاس زبان فشرده معمولا از آموزش بینندگان می خواهند که خود را در زبان هدف، غرق کنند
(Immerse Yourself in the Language) 
داوطلبین این گونه آموزش فشرده باید از هر فرصتی استفاده کنند تا خود را در معرض زبان هدف قرار دهند.آن ها معمولا زمان حدود سه تا پنج ساعت در روز در کلاس ها حضور پیدا می کنند و در طول این مدت زمان حضور با تمریناتی که توسط مدرس کلاس با توجه به مطالب طرح درس خود آماده کرده، حضوری فعال خواهند داشت.در این کلاس ها شرکت کنندگانی که انتظار پیشرفت سریع دارند باید بدون هراس از اشتباهات دستوری  (Grammatical Error)، تلفظی (Pronunciation)، و یا بکار گیری کلمات  (lexical tools)، خود را درگیر تمرینات گوناگونی که مدرس جهت یادگیری مطالب برای آن ها آماده کرده، نمایند.در این گونه کلاس های فشرده و یا فوق فشرده، مدرس زبان آموزان را به صورت گروهی و یا دو به دو دست بندی کرده و در جهت پبشرفت مهارت های چهار گانه 
(Speaking Listening Reading Writing)  زبان آموزان برای آن ها فعالیت (Task) تعریف خواهد کرد و زبان آموزان این تمرینات را به صورت همزمان زیر نظر مدرس انجام خواهند داد.زبان آموزان معمولا در زمانی که در کلاس حضور دارند توسط مدرس کلاس به کار و فعالیت وا داشته می شوند ولی آنچه که بسیاری از نظر دور میدارند این است که اگر زبان آموزی حتی در کلاس های فشرده پیشرفتی حاصل نمی کند این است که فعالیت های زبان آموزی برای عموم فراگیران، منحصر به فعالیت کلاسی می باشد.فراموش نکنیم که برای یادگیری سریع و فشرده باید این شعار را عملی کنیم.
(Immerse Yourself in the Language)

حال چگونه میتوان این شعار را عملی کرد؟

راحترین و عملی ترین راه برای یادگیری سریع و پیشرفت در یادگیری یک زبان خارجی صحبت کردن به آن زبان می باشد.در بسیاری از اوقات زبان آموزان به جای تمرین مکالمه وقت خود را صرف یادگیری نکات دستوری و لغات جدید می کنند و این در حالی می باشد که لغات جدید و یا نکان دستوری می بایست در خدمت در جهت استفاده (مکالمه، نگارش، خواندن،...) قرار گیرد.در این راستا تلاش کنید فردی را پیدا کنید تا بتوانید با او به زبان هدف خود تمرین داشته باشید.میتوانید با همکلاسی های خود به صورت تلفنی و یا ویدئویی صحبت کنید یا از طریق اپلیکیشن های موجود هر روز چند دقیقه با او تمرین کنید همچنین میتوانید برای خود هم صحبت فرضی انتخاب کنید و خود را درگیر مکالمه و تمرین با او در زمان های مختلف کنید و از این طریق لغات و ساختار ها و موقعیت های زبان هدف خود را در ذهن خود نهادینه کنید.

در بسیاری از اوقات زبان آموزان شکایت میکنند که زبان هدف خود را سال ها است که دنبال می کنند و به نتیجه دلخواه خود که مکالمه روان، درک آسان فیلم ها و برنامه های تصویری و شنیداری و درک مطالب نوشتاری می باشد نرسیده اند. چیزی که این عزیزان اغلب به آن اشاره نمی کنند و از آن غافل می باشند ای است که آن ها در طول این مدت چند سال، تنها هفته ای چند ساعت و آن هم بدون تمرکز کامل خود را درگیر یادگیری کرده اند و طبیعتا در این وضعیت باید بدانند که هرگز به نتیجه دلخواه خود نخواهد رسید.

یادگیری یک زبان تنها بر پایه ی تمرین و تکرار است و این بدان معنی است که چیزی را آن قدر تمرین کنیم که به راحتی بتوانیم از آن استفاده کنیم. وجود فاصله زمانی طولانی در بین جلسات کلاسی و تمرینی به معنی فراموشی و کند شدن ما خواهد شد. فراموش نکنیم یادگیری سریع در کمترین زمان ممکن به صورت فوق فشرده تنها در یک صورت امکان پذیر است.

.Immerse Yourself in the Language & Watch, Listen, and Write in Your Target Language

غرق نمودن خود در زبان با این هدف که مکالمه زبان را در کوتاه ترین و سریع ترین زمان ممکن بیاموزیم بدین معنی می باشد که تمامی فعالیتی که در زبان مادری خود به صورت روزانه انجام میدهیم را در تمرینات خود بگنجانیم از این رو برای به مقصد رسیدن در کوتاه مدت در آموزش فشرده باید تمرینات منظمی در جهت پیشرفت مهارت های شنیداری و نگارشی در کنار تمرینات گفتاری خود نیز داشته باشیم.

خواندن و شنیدن داستان های کوتاه و در سطوح مناسب به طور منظم، کلید پیشرفت این مهارت ها می باشد. تمامی کتب آموزشی دارای CD هایی شامل مطالب کتب درسی، جهت تمرین دروس آن ها می باشد. گوش کردن به این CD ها به طور منظم و هر روز و چند باره بدون شک اثر مثبت در یادگیری شما خواهد داشت.

دانلود کردن و تمرین پادکست های آموزشی و گوش کردن به ایستگاه های رادیویی کمک شایانی به یادگیری سریع مکالمه زبان  انگلیسی  و یا زبان هدف شما خواهد کرد.

بنابر این به یاد داشته باشید که یادگیری سریع آنگونه که در بسیاری از تبلیغات وعده داده میشود کاملا میسر است. اما فراموش نکنید اگر کسی وعده یادگیری بدون زحمت و یا صرف وقت را به شما داد تنها قصد استفاده از نقطه ضعف شما را دارد و در نهایت زمان و یا سرمایه خود را هدر داده اید.

برای یادگیری یک زبان به طور سریع و فشرده تنها یک فرمول وجود دارد و آن فرمول یک اکسیر جادوئی نیست بلکه تنها تمرین و تکرار است.فقط یک راه وجود دارد.آموزشگاهی مطمئن پیدا کنید و تصمیم جدی برای یادگیری بگیرید و فرمول immerse Yourself in the Language  را اجرا کنید.حتما موفق خواهید شد.

هادی کیهانی مدیر آموزش

آموزشگاه های زبان انگلیسی آفاق

با بیش از 30 سال تجربه تدریس زبان انگلیسی

 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16082 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11435 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2375 بازدید