2109
سرطان رحم چگونه درمان می شود؟

سرطان رحم چگونه درمان می شود؟

1397/10/18 بازدید289

نی نی سایت: سرطان ، سرطان است اما اگر در مراحل اولیه شناخته شود می توان به بهبود و درمان امیدوار بود. سرطان رحم هم یکی از سرطانهایی است که اگر زودی تشخیص داده شود شانس بهبودی بیشتری دارد.
سرطان دهانه رحم یا سرطان گردن رحم، گونه‌ای از سرطان است که از گردن رحم آغاز می‌شود؛ این بیماری به دلیل رشد غیر طبیعی سلول ایجاد شده و می‌تواند در دیگر اعضای بدن گسترش یابد یا به آنها حمله کند. در ابتدای ابتلا به این بیماری، معمولا نشانه‌ای بروز نمی‌کند. نشانه‌های بعدی این بیماری شامل مواردی همچون خونریزی واژنی، درد لگن و ... است.
سیما محمدی کارشناس رادیوتراپی درباره این سرطان به ایسنا گفت:« سرطان رحم ششمین سرطان شایع زنان بوده که با تشخیص این سرطان در مرحله اولیه و درمان موثر، شانس بهبود قطعی بالاتری دارد که یکی از موثرترین راه‌های درمان آن رادیوتراپی است.درمان این بیماری از طریق جراحی، رادیوتراپی و شیمی درمانی انجام می شود، اسهال، ریزش مو، تهوع و استفراغ، تورم، اختلال بلع و اختلالات ادراری نیز از عوارض انجام رادیوتراپی است.»
کارشناسان معتقدند برخی از روش‌های درمان سرطان دهانه رحم می‌تواند بر توانایی بارداری تاثیر بگذارد و تاثیر درمان بر باروری بسته به نوع سرطان، مرحله سرطان و درمان آن متفاوت است. برداشتن کامل رحم نیز دو نتیجه برای زنان دارد؛ اولین نتیجه قطع خونریزی ماهانه و دوم عدم امکان بارداری بعد از عمل است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها