2109
دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی، پیشنهادهای جذاب

دکوراسیون با گیاهان آپارتمانی، پیشنهادهای جذاب

1397/10/18 بازدید1249
در روزهایی که هوا آلوده است شاید به این فکر بیفتید که برای تمیز شدن هوای داخلی خانه، تعدادی از گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا یا سایر گیاهان آپارتمانی متنوع و زیبا را به خانه بیاورید. در چنین شرایطی خوب است که جدای از امکان تصفیه سازی هوا توسط گیاهان آپارتمانی، از این گیاهان سبز برای تزئین خانه هم استفاده کنید و گیاهان آپارتمانی را هرچه بیشتر به دکوراسیون منزل راه دهید. در اینجا چند پیشنهاد داریم که به شما کمک می‌کند از گیاهان آپارتمانی به شیوه‌های مختلف در دکوراسیون منزل استفاده کنید.

گیاهان آپارتمانی با برگ بزرگ خانه شما را به مناطق استوایی شبیه می‌کند

اگر می‌خواهید در هوای گرم زمستانی فضای داخلی خانه شما شبیه مناطق استوایی به نظر برسد، گیاهانی با برگ بزرگ را انتخاب کنید. البته خرید این گیاهان در ابعاد بزرگ قیمت بالاتری هم دارد. از این رو یک پیشنهاد اقتصادی این است که این گیاهان را در ابعاد کوچک‌تر تهیه کرده و چند سال صبر کنید تا بزرگ شوند. اگر رطوبت، درجه حرارت، میزان آبیاری و اندازه گلدان این گیاهان مناسب باشد احتمال دارد ارتفاعشان به سقف هم برسد. به هر حال می‌توانید انتخاب کنید که یک دیوار خانه با برگ‌های سبز و چرمی بزرگ پر شود یا تعدادی عکس و تابلو. گیاه موز و همینطور گیاه آپارتمانی فیکوس از جمله گیاهان آپارتمانی مناسبی هستند که می‌توانید بر روی بزرگ شدن ابعاد و برگ هایشان حساب کنید.

استفاده از گیاهان بزرگ برای دکوراسیون منزل

نکته در مورد قرار دادن گیاهان آپارتمانی بزرگ

بهتر است گیاهان بزرگ در کنج‌های خانه قرار گیرند و سد معبر نکنند! می‌توانید گیاهان آپارتمانی کوچک‌تر را بر روی میزهای کوچک‌تر اتاق نشیمن و بخش‌هایی از خانه قرار دهید که نور مناسب دارند. کمی هم خلاقیت به خرج دهید تا دکوراسیون متفاوت‌تری داشته باشید.

گیاهان آپارتمانی کوچک در لبه پنجره آشپزخانه

اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید از هر فضایی برای قرار دادن گل‌ها و گیاهان آپارتمانی کمک بگیرید. در صورتیکه در کنار پنجره آشپزخانه لبه‌ای وجود دارد می‌توانید از این فضا برای قرار دادن گیاهان آپارتمانی کوچک و کم رشد استفاده کنید. اگر چنین فضایی را ندارید و آشپزخانه‌تان کوچک است خودتان می‌توانید چنین طاقچه‌ای را جلوی پنجره نصب کنید یا ساخت آن را به نجار سفارش دهید تا گل‌ها و گیاهان را هر چه بیشتر به محیط آشپزخانه و دکوراسیون خانه راه دهید.

استفاده از گلدان در دکوراسیون منزل

کاج‌ها به‌عنوان گیاه آپارتمانی در خانه

بعضی از گونه‌های گیاهان آپارتمانی این قابلیت را دارند که هم در فضای خارج از خانه رشد کنند و هم به‌عنوان گیاه آپارتمانی وارد فضای خانه شوند. نمونه‌اش انواع کاج‌ها از جمله کاج مطبق است که می‌تواند در داخل خانه هم به‌خوبی رشد کند و همیشه سبز باشد.

گیاهان آپارتمانی بر روی طاقچه‌های روی دیوار

برای اینکه از فضای عمودی خانه بیشتر استفاده کنید یک ایده خوب این است که دیوار مقابل پنجره را طبقه‌بندی کرده و طاقچه‌هایی بر روی دیوار نصب کنید. این ایده هم برای خانه‌های کوچک و کم جا به‌شدت مناسب و کاربردی است. گیاهان آپارتمانی متنوعی را روی این طاقچه‌ها قرار دهید. می‌توانید از گیاهان آپارتمانی رونده مانند پوتوس استفاده کرده یا از گیاهان پرپشتی مانند هلکسین را به خانه بیاورید. کاکتوس‌ها هم گزینه مناسب دیگری برای قرار گرفتن بر روی طاقچه‌ها هستند.

شلف دیواری

برای کاشت گیاهان آپارتمانی از گلدان‌های زیبا استفاده کنید

این روزها گلدان‌ها شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند که می‌توانند با دکوراسیون داخلی هر خانه‌ای هماهنگ شوند. حتی می‌توانید برای وارد کردن رنگ‌های مختلف به فضای داخلی خانه از گلدان‌های رنگارنگ استفاده کنید. می‌توانید گلدان‌های کوچک را از سقف آویزان کرده و گیاهان رونده را داخل آنها بکارید تا به‌این‌ترتیب گیاهان آپارتمانی را هر چه بیشتر در طراحی داخلی و تغییر دکوراسیون منزل به کار ببرید.

گل آپارتمانی

ارسال نظر شما

login captcha

خيلی عالی ممنونم بابت اون فضا خانه در گياه گفتيد سپاسگزارممممم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16226 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11514 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2605 بازدید