2109
ایرانیان بالای ۳۰ سال غربالگری سلامت می شوند

ایرانیان بالای ۳۰ سال غربالگری سلامت می شوند

1397/10/10 بازدید300

نی نی سایت: طرح پایلوت ملی غربالگری سلامت ایرانیان بالای ۳۰ سال در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به مدت چهار روز برگزار می‌شود. این طرح 22 دی ماه همزمان با روز پرستار و به همت معاونت پرستاری و با همکاری سایر معاونت‌های وزارت بهداشت انجام می شود.
تعیین وضعیت بزرگسالان ایرانی از لحاظ فشار خون، وزن، قد، شاخص توده بدنی و نسبت اندازه دور کمر به دور باسن (WHR) از اهداف این طرح است .
دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در باره این طرح گفت:« چاقی و فشار خون بالا به عنوان بیماری‌های خاموش در جامعه گسترش یافته و عاملی برای بسیاری از مرگ و میرها و بیماری‌های خطرناک و تهدیدکننده سلامت مردم است؛ در حالی که با سبک زندگی سالم تا حد زیادی قابل پیشگیری است. علاوه بر آن، شناسایی و پیگیری به موقع مبتلایان می‌تواند روند پیشرفت این بیماری‌ها را کند کرده و زندگی هزاران نفر را و تعداد بیشتری از خانواده‌ها را نجات داده و در هزینه‌های مربوط به سلامت صرفه‌جویی کند.»
او با بیان اینکه حدود ۶.۵ میلیون ایرانی مبتلا به فشارخون از بیماری خود بی‌خبرند، گفت:« به عبارت دیگر ۶۶ درصد افراد از ابتلای خود به پرفشاری خون خبر ندارند و این در حالی است که متاسفانه شیوع بیماری نسبت به ۲۵ سال قبل افزایش ۶۲ درصدی داشته است. همچنین بیش از ۲۹ میلیون ایرانی مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند، مصرف نمک در ایرانیان بیش از ۴ برابر استاندارد جهانی است و تنها ۱۲ درصد ایرانیان به اندازه نمک مصرف می‌کنند. با اجرای موفق پایلوت این طرح، افراد از وضعیت سلامت خود آگاهی بیشتری می‌یابند؛ چراکه با شناسایی و پیگیری به موقع می‌توان از بسیاری از عوارض بیماری جلوگیری کرد. »

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14652 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4342 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3797 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

2 روز پیش
|
3194 بازدید