2109
تعداد دخترها بیشتر است یا پسرها؟

تعداد دخترها بیشتر است یا پسرها؟

1397/10/10 بازدید2206
نی نی سایت: بر اساس گزارش‌های موجود، در انگلستان و ولز سالانه تعداد نوزادان پسر متولد شده بیشتر از نوزادان دختر است. از زمانی که ثبت آمار در این کشور در سال 1838 شروع شده، تعداد نوزادان پسری که هر سال متولد می‌شدند، بیشتر از دخترها بوده.

در سال 2017 در انگلستان و ولز، تعداد پسرانی که زنده متولد می‌شوند 348 هزار و 71 نفر بوده و تعداد دختران زنده 331 هزار و 35 نفر بوده که این اختلاف به سختی به 17 هزار نفر می‌رسد.

در واقع به نظر می‌رسد به طور طبیعی به ازای هر 105 نوزاد پسر، 100 نوزاد دختر متولد می‌شود. اما این اختلاف در سایر کشورهای دنیا متناقض است و حتی در برخی کشورها مثل چین و هند، این اختلاف آماری بیشتر است چراکه مردم فرزند پسر را ترجیح می‌دهند.
اما هنوز مشخص نیست چرا چنین نسبتی در جنسیت تولدها وجود دارد و با این حال، چند تئوری مطرح است.

سیر تکاملی در تعداد تولد دخترها و پسرها موثر است

بر اساس اولین تئوری، که همان نظریه تکامل است، بهتر است به جای اینکه تعداد دختران و پسران در بزرگسالی برابر باشد، بهتر است تعداد پسرهایی که متولد می‌شوند، کمی بیشتر باشد؛ چراکه مرد بودن خطرناک است. مردان بیشتر از زنان در کودکی و در تمام مراحل زندگی- به خاطر تصادف، ریسک پذیری، خودکشی و مشکلات سلامت و بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.
 
تعداد دخترها بیشتر است یا پسرها؟

پروفسور دیوید اشتاین‌سالتز، متخصص آمار دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «در هر سنی، تقریبا در هر جایی و هر زمانی، یک مرد بیشتر از یک زن در معرض مرگ قرار دارد.

بنابراین اینکه تعداد پسران متولد شده از دخترها بیشتر است، به این معنی است که تعداد مردان و زنان بزرگسال تقریبا با هم برابر است و به همین خاطر این تئوری می‌تواند درست باشد.
در حقیقت، زنان بزرگسال همیشه کمی بیشتر از مردان بزرگسال هستند و بنا بر دفتر مطالعات آمار ملی انگلستان، بیشتر عمر می‌کنند.

اسپرم و زمان در تعداد دخترها و پسرها موثر است؟

فاکتورهای متفاوتی می‌تواند تعیین کننده این موضوع باشد که اول یک اسپرم مذکر (حاوی کروموزوم Y) یا یک اسپرم مونث (حاوی کروموزوم X) در مسابقه بارور کردن تخمک زن برنده شود.
از جمله این عوامل می‌توان به سن والدین، سیکل تخمک گذاری زن، سطح استرس، رژیم و آمیزش جنسی اشاره کرد.

تئوری مشهور دیگر این است که شانس داشتن دختر به خاطر داشتن رابطه جنسی چندین روز قبل از تخمک گذاری و بعد پرهیز از رابطه، اتفاق می‌افتد بنابراین اسپرم مونث که عمر بیشتری دارد، اما آهسته‌تر از اسپرم مذکر شنا می‌کند، بیشتر از همتای خود زنده می‌ماند.

بر عکس، اگر زمان رابطه زناشویی به زمان تخمک‌گذاری نزدیک‌تر یا بعد از آن باشد، شناگرِ بهتر به تخمک می‌رسد و رویان پسر شکل می‌گیرد.
خیلی‌ها ممکن است به این تئوری‌ها اعتقاد سفت و سختی داشته باشند اما دانشمندان معتقدند شواهد علمی کمی در این باره وجود دارد.
مطالعاتی هم نشان داده است استرس والدین بیشتر منجر به تولد نوزاد دختر می‌شود اما زندگی در جنگ و درگیری‌ها باعث افزایش بارداری‌های پسر می‌شود.


جنین دختر بیشتر سقط می‌شود یا جنین پسرها؟

تئوری های مختلفی در زمینه اینکه تعداد دخترها بیشتر است یا پسرها، وجود دارد

اگر برنامه‌ریزی برای رابطه زناشویی تاثیری بر جنسیت بچه نداشته باشد و فرض کنیم تعداد اسپرم‌های تولیدی مذکر و مونث برابر باشند و تعداد بارداری‌ها هم برابر باشد، باید تعداد بیشتری از جنین‌های دختر تلف شوند تا تعداد پسرها بیشتر باشد.
برخی مطالعات احتما می‌دهند تعداد بیشتری از جنین‌های دختر در اوایل بارداری سقط می‌شوند اما برخی مطالعات دیگر نشان داده جنین‌های پسر در ماه‌های بعدی بارداری شکننده‌تر هستند که منجر به مرده‌زایی می‌شود.

محققان می‌گویند سخت است بفهمیم که دقیقا چه اتفاقی می‌افتد و علتش چیست؛ تنها چیزی که می‌دانیم این است که تعداد بیشتری از جنین‌های پسر می‌توانند دوره کامل بارداری را پشت سر گذاشته و متولد شوند.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
15789 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11270 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2307 بازدید