2709
چگونه جشن تولد کم هزینه بگیریم؟

چگونه جشن تولد کم هزینه بگیریم؟

1397/10/04 بازدید9855
جشن تولد کودک از اتفاقات به یاد ماندنی زندگی اوست. هر بار که به روز تولدش نزدیک شوید، احتمالا شاهد شور و هیجان زیادش برای مهمانی و کادو گرفتن خواهید شد؛ با وجود این در روزهایی که وضعیت اقتصادی خانواده‌ها خیلی تغییر کرده، به کار گرفتن روش‌های برگزاری جشن تولد کم هزینه و به صرفه ضروری به نظر می‌رسد. در این مقاله با هشت روش این کار آشنا خواهید شد.

جشن تولد کودک با زمان‌بندی ایده‌آل

بهترین ساعت برای برگزاری جشن تولد کودک چه زمانی است؟ جواب شما شامل ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر است. در این زمان بچه‌ها ناهار خورده‌اند و هنوز هم وقت شام نشده است. به همین دلیل مهمان‌های کوچولوی شما و پدر و مادرهایشان انتظار وعده غذایی کامل نخواهند داشت.

جشن تولد کم هزینه

خرید به صرفه و سر فرصت برای جشن تولد

از مدتی قبل از برگزاری جشن تولد کودک  دست به کار خرید شوید. خرید زودتر از موعد کمکتان می‌کند بتوانید قیمت‌های محصولات مختلف در فروشگاه‌های متفاوت را با هم مقایسه کنید و سراغ به صرفه‌ترین قیمت‌ها بروید. در این فاصله ممکن است بعضی فروشگاه‌های بزرگ حراج داشته باشند و بتوانید از تخفیف‌هایشان استفاده کنید. خرید دقیقه نودی ممکن است باعث خرید وسایلی شود که اگر وقت داشتید، می‌توانستید با قیمت کمتری تهیه‌شان کنید.

دعوت به جشن تولد بدون دعوتنامه

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای اقتصادی کردن جشن تولد کودک سراغش بروید، استفاده از دعوتنامه‌های الکترونیکی به جای خرید دعوتنامه کاغذی است؛ البته به شرط اینکه شماره تلفن اولیای بچه‌ها را داشته باشید و آن‌ها هم عضو شبکه‌های اجتماعی باشند.

ارسال دعوتنامه برای جشن تولد

استفاده کردن از ارتباطات برای جشن تولد کودک

هر کسی در دایره دوستانش افراد متفاوتی را جا می‌دهد. خوب است برای سرگرمی شب جشن تولد کودک از آن دسته دوستانتان که میانه خوبی با بچه‌ها دارند یا شغلی مرتبط با آن‌ها کمک بگیرید. برای مثال اگر تولد پسرتان است و یکی از دوستانتان پلیس است، می‌توانید از او بخواهید با لباس پلیس بین بچه‌ها حاضر شود و با آن‌ها حرف بزند؛ یا اگر کسی هست که مهارت درست کردن فینگر فود دارد، از او بخواهید در درست کردن غذاهای میز پذیرایی کمکتان کند.

وقتی یادشان نیست

بچه‌ها معمولا جشن تولد سال‌های اول زندگی‌شان را به خاطر ندارند. به همین دلیل هم واقعا ضروری نیست همه را دعوت کنید و یک دنیا هزینه کنید؛ می‌توانید به سبک جشن تولد دو سالگی دختر یکتا ناصر و منوچهر هادی تولد ساده‌ای برگزار کنید. می‌توانید کیک ساده بگیرید و به پارک بروید و عکس بگیرید یا به شهر بازی بروید و آنجا جشن بگیرید. گرفتن فیلم و عکس را فراموش نکنید.

پختن کیک نیمه خانگی جشن تولد!

ممکن است دوست نداشته باشید کیک تولد فرزندتان خانگی باشد و در عین حال نخواهید بابت کیک تولد هزینه زیادی بپردازید. در این شرایط کافی است روی اینترنت جستجو کنید و دستور پخت کیک‌های هیجان‌انگیز نیمه خانگی را پیدا کنید. می‌توانید خامه و شکلات قنادی تازه تهیه کنید و برای تزیین کیک تولد کودک خود از المان‌های تزئینی خوراکی موجود در قنادی‌ها کمک بگیرید. در این صورت ظاهر کیک شبیه کیک‌های حاضری خواهد شد. راه دیگر این است که یک کیک تولد کوچک تهیه کنید و به تعداد مهمان‌ها کاپ کیک تهیه کنید.

پخت کیک تولد خانگی

تم تولد اقتصادی جشن تولد کودک

این روزها خیلی از تولد کودکان تم کارتونی دارند. اگر تم جشن تولد کودک شما هم کارتونی است، می‌توانید با یک جستجوی اینترنتی کاردستی‌های مربوط به آن کارتون را پیدا کنید و به عنوان هدیه به بچه‌ها دهید. همچنین خوب است با انواع تم‌ها از جمله تم تولد با باغ وحش آشنا شوید تا بتوانید تولد زیباتری برگزار کنید.

خرید به صرفه اینترنتی

از حراج‌های فروشگاه‌های آنلاین برای خرید وسایل جشن تولد کودک غافل نشوید. به خصوص اگر تولد فرزندتان نزدیک به مناسبت‌های خاصی مثل یلدا یا جشن نوروز است. بعضی فروشگاه‌ها در این روزها تخفیف خوبی روی وسایلی می‌دهند که شما هم برای برگزاری تولد فرزندتان به آن‌ها نیاز دارید.
 

ارسال نظر شما

login captcha

با سلام. تشکر بابت اشتراک گذاری این مقاله مفید. به نظر من انتخاب مکان مناسب برای برگزاری جشن تولد هم مهم است. چون بسیاری از افراد قادر نیستند به دلیل مسائلی مانند همسایگان و قوانین مجتمع، جشن تولد را در منزل شخصی خود برگزار کنند. بنبراین تالار یا رستوران را بدین منظور انتخاب می کنند

پربازدیدترین ها

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

2 هفته پیش
|
14690 بازدید

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

3 روز پیش
|
4743 بازدید

عید سعید فطر مبارک

نوشته

6 روز پیش
|
3807 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

3 روز پیش
|
3465 بازدید