2109
نگران بارداری بعد از سقط نباشید

نگران بارداری بعد از سقط نباشید

1397/10/01 بازدید3016
نی نی سایت به نقل از مهر: نگرانی از بارداری یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی است که سقط مکرر و بدون علت داشته‌اند اما دکتر زهره داوودی مقدم معتقد است شانس بارداری بعد از سقط، حتی بعد از 5-6 باز سقط با علل ناشناخته بیش از 50 درصد است.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و ناباروری می‌گوید: «از جمله علل شناخته شده سقط مکرر می‌توان به علل کروموزومی، ایمونولوژیک، محیطی، علل ساختمانی رحمی و هورمونی اشاره کرد که۴۰ درصد از علل سقط مکرر را تشکیل می‌دهند، اما حدود ۶۰ درصد از علل سقط مکرر ناشناخته مانده که خوشبختانه حتی بعد از ۵ - ۶ بار سقط هم، همچنان شانس موفقیت بارداری بیش از ۵۰ درصد است».

به گفته دکتر داوودی مقدم مراحل تشخیص، درمان و مراقبت در همه سقط‌های مکرر یکی نیست و بسته نوع علت و بیماری، برنامه‌های درمانی و مراقبتی متفاوت برای بیمار تجویز می‌شود و تا پایان دوران بارداری ادامه پیدا می‌­کند.

این عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، در تشریح پیگیری‌های مورد نیاز برای مبتلایان به سقط مکرر یا افرادی که از درمان‌های جایگزین و روش‌های کمک باروری استفاده می‌‌کنند، می‌گوید: «در کلینیک سقط مکرر بعد از اولین مراجعه، پرونده قبلی بیمار بررسی شده و بعد از آن در هر جلسه، برنامه آینده همچون برنامه درمانی، داروهای مورد استفاده و مشکلات پیش رو ارائه می‌شود. مراقبت‌های دوران بارداری از ابتدای مثبت شدن تست بارداری خانم باردار تا ۶ هفته بعد از زایمان ادامه می‌یابد».

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16139 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11474 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2469 بازدید