2109
بهترین ساعت آغاز به کار مدرسه را می‌دانید؟

بهترین ساعت آغاز به کار مدرسه را می‌دانید؟

1397/09/28 بازدید408
نی نی سایت: محققان می‌گویند شاید بهتر باشد ساعات آغاز به کار مدارس دیرتر باشد و بگذاریم بچه‌ها صبح‌ها کمی بیشتر در رختخواب بمانند.
این محققان بعد از بررسی وضعیت آموزشی بچه‌های یک مدرسه در سیاتل آمریکا که به صورت آزمایشی ساعت آغاز به کار مدرسه‌شان دیرتر شروع شده و بچه‌ها صبح‌ها دیرتر به مدرسه می‌رفتند، اعلام کردند که این کار می‌تواند برای آموزشی بچه‌ها مفید باشد.

بر اساس این گزارش، بچه‌هایی که خواب شبانه طولانی‌تری دارند، توجه بیشتری نسبت به درس و مدرسه دارند و نمره‌های بالاتری هم می‌گیرند.

علتش هم ساده است: بر اساس مطالعات محققان آمریکایی، الگوی خواب نوجوانان به این ترتیب است که نوجوانان معمولا زمان به خواب رفتن‌شان به صورت بیولوژیکی تعیین می‌شود اما ساعت بیداری‌شان توسط اجتماع تعیین شده.

بنابراین نتیجه این مطالعات نشان داده است تغییر ساعات خواب و بیداری بر اساس فعالیت‌های اجتماعی و آموزشی مثل مدرسه رفتن، می‌تواند مشکلاتی برای سلامت افراد به دنبال داشته باشد چراکه بهم ریختن ریتم شبانه روزی می‌تواند بر گوارش، ضربان قلب، دمای بدن، عملکرد سیستم ایمنی، تمرکز حواس و سلامت روان تاثیر منفی بگذارد.

به عقیده محققان، ساعت شروع به کار مدارس باعث بروز مشکلاتی در نحوه یادگیری و آموزش نوجوانان دارد؛ بنابراین لازم است در مورد ساعت آغاز به کار مدارس تجدیدنظر شود.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9644 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7026 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15200 بازدید