2109
حل سودوکو و جدول متقاطع تاثیری بر آلزایمر ندارد!

حل سودوکو و جدول متقاطع تاثیری بر آلزایمر ندارد!

1397/09/26 بازدید345
نی نی سایت: اگر فکر می‌کنید حل سودوکو و جدول متقاطع کلمات نمی‌گذارد آلزایمر بگیرید و جلوی زوال عقل را می‌گیرد، سخت در اشتباهید!
تا مدت‌ها محققان تصور می‌کردند فعالیت‌های حل مسئله مثل جدول و سودوکو می‌تواند مانع از کاهش قدرت شناختی مغز و زوال عقل در میانسالی شود.

البته مطالعات پژوهشگران ثابت کرده است که حل سودوکو و جدول متقاطع در طول زندگی می‌تواند توانایی‌ها و آمادگی ذهنی فرد را افزایش دهد اما لزوما به این معنی نیست که می‌تواند جلوی اختلالات ذهنی مرتبط با سن و زوال عقل را هم بگیرد.
این مطالعه که با همکاری دانشگاه آبردین انجام شده، در زمان 64 سالگی داوطلبان آغاز شده و سرعت پردازش اطلاعات و حافظه کلامی‌شان را در طول 15 سال، 5 بار ارزیابی کردند.

در نتیجه این پژوهش مشخص شد به کار گیری قدرت حل مسئله با حل سودوکو و جدول کلمات باعث تقویت قدرت حافظه می‌شود، اما هیچ تاثیری بر زوال عقل در میانسالی ندارد.

هنوز هم هیچ مطالعه‌ای نشان نداده که نشان دهد چه نوع فعالیت ذهنی می‌تواند مانع از بروز دمانس یا زوال عقل شود؛ دکتر رینولدز، سرپرست علمی موسسه تحقیقاتی آلزایمر انگلیس می‌گوید: «از آنجا که در این مطالعه هیچ فرد مبتلا به زوال عقلی وجود نداشته، نمی‌توانیم به مردم بگوییم چه نوع فعالیت مغزی می‌تواند برای افراد در معرض زوال عقل موثر باشد. اما در عوض می‌توان گفت که فعال نگه داشتن مغز و ذهن، متناسب نگه داشتن اندام، رعایت رژیم غذایی سالم و متعادل، عدم مصرف سیگار و الکل و همچنین کنترل مرتب وزن، کلسترول و فشار خون همگی از جمله راه‌های موثری هستند که همزمان با افزایش سن، می‌توانند بر حفظ سلامت مغز موثر باشند».

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید