2109
شیر پروبیوتیک بهترین پادزهر هوای آلوده

شیر پروبیوتیک بهترین پادزهر هوای آلوده

1397/09/19 بازدید205

نی نی سایت: با کم شدن بارشها وسردتر شدن هوا بازهم آلودگی بر می گردد. آلودگی هوا مشکل قدیمی بیشتر شهرهای بزرگ است، مشکلی که سلامت مردم ساکن این شهرها را به خطر می اندازد.کارشناسان معتقدند حالا که راه حلی برای از بین بردن و حل معضل آلودگی ها وجود ندارد ، بهتر است با تغذیه سالم به جنگ سموم برویم. زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است شیر پروبیوتیک بخش عمده ای از سمومی را که از طریق استنشاق هوای آلوده وارد بدن می شود، دفع می کند.
عبداللهی در این باره به ایرنا گفت:« نوشیدن دو لیوان شیر پروبیوتیک در هوای آلوده باعث می شود کمترین آسیب از طریق استنشاق هوا به بدن برسد؛ زیرا این شیر حاوی باکتری های مفید است که عملکرد روده را در حد نرمال نگه می دارد. با توجه به اینکه در فصل سرما میزان آلاینده های هوا بیشتر می شود و مردم در گروه های سنی مختلف مجبور هستند ساعاتی را در خارج از منزل بگذرانند، مصرف برخی مواد غذایی مفید و سالم باعث می شود که عملکرد سیستم های مختلف بدن در هوای آلوده کمتر مختل شود.»
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در ادامه گفت:« مصرف لبنیاتی که حاوی کلسیم، منیزیم و فسفر به عنوان خنثی کننده سموم، هستند، میزان سموم آلاینده هایی را که وارد بدن می شوند، خنثی می کند. سبزی ها و میوه ها به دلیل دارابودن ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد سرطان و ضد التهاب هستند و مصرف این مواد در فصل سرما به ویژه در هوای آلوده می تواند از بروز آسیب های ناشی از سموم موجود در هوای آلوده پیشگیری کند. توصیه می شود روزانه دو عدد میوه به ویژه پرتقال، نارنگی، کیوی یا سیب مصرف شود زیرا حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان هستند.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید