2109
آلودگی هوا و هشدار وزارت بهداشت به خانم‌های باردار

آلودگی هوا و هشدار وزارت بهداشت به خانم‌های باردار

1397/09/14 بازدید189
نی نی سایت به نقل از مهر: هر سال به فصل پاییز که می‌رسیم، باید نگران آلودگی هوا باشیم؛ آلودگی هوایی که هر سال با سرد شدن هوا و افزایش تردد خودروهای تک سرنشین از همیشه بیشتر می‌شود.

امروز هم دوباره هوای تهران آلوده شده و به گفته مسئولان، شاخص کیفیت هوا در برخی مناطق تهران و به خاطر افزایش غلظت ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون برای تمام گروه‌ها مخصوصا گروه‌های حساس مثل کودکان، سالمندان و خانم‌های باردار در حد ناسالم قرار گرفت.

به گفته عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با توجه به آلودگی هوای تهران بهتر است شهروندان در روزهای آلوده کمتر از خانه بیرون بروند.

به گفته شاهسونی، برای حفظ سلامت تمام شهروندان به خصوص افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و همچنین کودکان، سالمندان و خانم‌های باردار، این افراد باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین در خارج از منزل را به روزهای دیگر که وضعیت هوا سالم است، موکول کنند.

رئیس گروه سلامت هوای مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین به افراد دیگر هم توصیه کرد که در روزهای آلوده، فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را به حداقل برسانند: «بهتر است تمام افرادی که در فضای آزاد مشغول به فعالیت هستند، برای حفظ سلامت خود از ماسک های مناسب P2 یا N95 استفاده کنند.

این مقام مسئول حتی از تمام ورزشکاران هم خواست که برای حفظ سلامت خود، تمرینات ورزشی را در فضای بسته انجام دهند.
بنابراین اگر باردار هستید، حتما این توصیه‌ها را رعایت کنید؛ حتی اگر سه ماهه اول را پشت سر گذاشته و در هفته 22 بارداری یا هفته 23 بارداری قرار دارید، باز هم احتیاط کنید و تصور نکنید در سه ماهه دوم که وضعیت بارداری کمی ثبات بیشتری دارد، می‌توانید آزادانه در هوای آلوده تردد کنید.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16407 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11596 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3694 بازدید