2109
آسم در کمین کودکان چاق

آسم در کمین کودکان چاق

1397/09/13 بازدید158
نی نی سایت: محققان می‌گویند یکی از هر 10 مورد آسم کودکی به خاطر چاقی بروز می‌کند. بر اساس مطالعه‌ای با حضور 500 هزار کودک، بچه‌های چاق 30 درصد بیش از دیگر کودکان در معرض آسم کودکی قرار دارند.

پژوهشگران دانشگاه دوک آمریکا تصور می‌کنند داشتن اضافه وزن باعث تغییر رشد ریه‌ها و راه‌های هوایی و همچنین تاثیرات هورمونی بر بدن می‌شود که التهاب را افزایش می‌دهد.

این محققان تاکید می‌کنند که بیشتر عوامل آسم مثل ژنتیک و عفونت‌های ویروسی اجتناب ناپذیرند. سرپرست این مطالعه، جیسون لنگ می‌گوید: «احتمالا چاقی تنها ریسک فاکتور آسم کودکان است که قابل پیشگیری است.

بنابر پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت، 235 میلیون نفر در دنیا از آسم رنج می‌برند و در آخرین خبرهای منتشر شده از مرکز تحقیقات ایمونولوژی کشورمان هم، شیوع آسم در بزرگسالان ایرانی 9 درصد و در کودکان و نوجوانان کشور حدود 11 درصد است و این میزان در بین کودکان 6 تا 7 ساله تهرانی 12.6 درصد و نوجوانان تهرانی 13 تا 14 ساله حدود 16.6 درصد است!

علائم آسم کودکان را بشناسید

آسم کودکان علائم متفاوتی در کودکان مختلف ایجاد می‌کند که در صورت عدم توجه والدین و کنترل درست، می‌تواند ماندگار شود و کیفیت زندگی کودک را کاهش دهد.

از علائم این بیماری می‌توان به حمله سرفه شبانه یا موقع بازی و خندیدن یا گریه کردن، سرفه مزمن، کمبود انرژی در زمان بازی، تنفس سریع و متناوب، احساس ناراحتی و گرفتگی قفسه سینه، خروج صدای سوت موقع دم و بازدم (خس خس سوت مانند ریه)، تنگی نفس و ضعف و خستگی اشاره کرد.

البته با پرهیز از محرک‌ها (منابع دودزا، عطر و انواع اسپری، گرد و غبار، غذاهای آلرژی‌زا و ...) مصرف داروهای تجویزی پزشک متخصص و توجه مداوم به علائم آسم کودک، می‌توان به کنترل این بیماری کمک کرد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16255 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11530 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2642 بازدید