2109
از هر هزار تولد 8 نوزاد بیماری قلبی دارد

از هر هزار تولد 8 نوزاد بیماری قلبی دارد

1397/09/11 بازدید144

نی نی سایت: در تمام دنیا علت اصلی مرگ  بیماری قلبی و عروقی است ، اما در کشور ما موضوع درمان بیماری‌های مادرزادی از طریق روش‌های غیر جراحی باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
دکتر فریدون نوحی، رئیس انجمن قلب ایران ضمن اعلام این موضوع به مهر گفت: در تمام دنیا علت اصلی مرگ‌ومیر بیماری قلب و عروقی است اما در کشور ما این آمار کمی بالاتر است چراکه فاکتورهای خطر مثل تغذیه نامناسب، بالا بودن چربی خون، بی‌تحرکی‌ و عوامل ژنتیکی در کشور ما بالاتر است و به همین خاطر، بیش از ۴۰درصد از مرگ‌ومیرها به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی رخ می‌دهد.
در واقع حدود ۱۰ درصد از جمعیت دیابت و ۲۰ درصدشان فشار خون دارند و به طور کلی ۵ تا ۸ درصد مردم به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند.
به گفته رئیس انجمن قلب و عروق ایران، با اینکه چربی‌های گیاهی باید جایگزین چربی‌های حیوانی مضر شوند اما روغن پالم با وجود گیاهی بودن، درصد اشباع بودن اسیدهای چربش بسیار بالاست و به همین خاطر چربی گیاهی خطرناکی است: «بعضی‌ها تصور می‌کنند لبنیات فرآوری نشده سالم‌ترند و برخی محققان هم همین عقیده را دارند. اما این ادعا نیازمند مطالعه بیشتر است. با توجه به اینکه تغذیه نامناسب کودکان باعث می‌شود در دراز مدت به بیماری قلبی مبتلا شوند، توصیه می‌شود از مصرف بی‌رویه قند و چربی پرهیز شود».
به گفته متخصصان، پیش‌بینی می‌شود از هر هزار تولد زنده ۸ نفر مبتلا به بیماری مادرزادی قلبی باشند؛ یعنی حدود یک درصد تولدها با بیماری قلبی مادرزادی مبتلا هستند. بنابراین تشخیص و درمان این بیماری باید به موقع انجام شود.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها