2109
مرگ روزانه 80 نوجوان مبتلا به ایدز

مرگ روزانه 80 نوجوان مبتلا به ایدز

1397/09/10 بازدید91
نی نی سایت به نقل از ایسنا: بنا بر پیش‌بینی یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) تا سال 2030، احتمالا روزانه ۸۰ نوجوان مبتلا به ایدز جان خود را از دست خواهند داد.

در این گزارش یونیسف اعلام شده که بر اساس روند فعلی، مرگ و میر ناشی از بیماری ایدز و موارد جدید ابتلا به این بیماری، کُند شده‌ اما این روند کاهشی با سرعت کافی پیش نمی‌رود و در صورت عدم تسریع در روند پیشگیری از انتقال بیماری ایدز، تا سال ۲۰۳۰ روزانه شاهد مرگ ۸۰ نوجوان بر اثر ابتلا به این بیماری خواهیم بود.

به گفته مدیر صندوق کودکان ملل متحد، هنریتا فور، نیمی از کودکان مبتلا به بیماری ایدز و حتی بیشتر از آن، قبل از رسیدن به سن 5 سالگی جان خود را از دست می‌دهند و اقدامات انجام شده در پیشگیری و درمان این بیماری مخصوصا در زمینه انتقال ویروس HIV از مادر به نوزاد، نتیجه مطلوبی نداشته است.

در حال حاضر 3 میلیون فرد ۱۹ ساله و کمتر، در سراسر جهان به ویروس HIV آلوده هستند و اطلاعات موجود نشان می‌دهند تعداد موارد انتقال HIV از مادر به نوزاد در مدت 8 سال گذشته، تقریبا ۴۰ درصد کاهش داشته، اما همچنان دو سوم از تمامی موارد ابتلا به بیماری ایدز در میان نوجوانان، به دختران اختصاص دارد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9707 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
7086 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15204 بازدید