2109
درمان زردی نوزاد چیست؟

درمان زردی نوزاد چیست؟

1398/04/03 بازدید3111

نی نی سایت: زردی نوزادان را بیشتر مادر و پدرها تجربه کرده اند. بیماری خطرناک که البته خیلی سریع هم درمان می شود. اما این زردی که چند روزی نوزادان را در بیمارستان بستری می کند چه نشانه ها و دلایلی دارد؟

علت زردی نوزاد چیست؟

به گفته دکتر هادی سماعی فوق تخصص نوزادان علت ایجاد زردی در نوزادان فیزیولوژیک، فاویسم و ناسازگاری گروه خونی مادر با فرزند است.
این فوق تخصص نوزادان درباره زردی نوزادان گفت:« زردی از جمله بیماری‌های شایع و البته خطرناک در بین نوزادان است که بر اثر تخریب گلبول‌های قرمز به وجود آمده و باعث زرد شدن رنگ پوست نوزاد می‌شود. فیزیولوژیک، ناسازگاری گروه خونی مادر با نوزاد، فاویسم از جمله عوامل ایجاد «زردی» نوزادان است البته گاهی اوقات مصرف شیر مادر به مدت طولانی یا گرسنگی نوزاد نیز باعث زردی می‌شود. اگر گروه خونی مادرRH منفی و نوزاد RH مثبت و یا گروه خونی مادرO و نوزاد A یا B باشد احتمال بروز زردی به شدت بیشتر می‌شود.»

نوزاد

تشخیص زردی نوزاد

دکتر سماعی درباره روش تشخیص زردی گفت:« پس از تولد نوزاد در بیمارستان مرتب زردی آن را کنترل می‌کنند اما پس از اینکه نوزاد و مادر از بیمارستان مرخص شدند، مادر باید به اشتها، بی حالی و رنگ نوزاد توجه کند تا در صورت زردی نوزاد را سریعا به بیمارستان ببرند زیرا اگر زردی بیش از اندازه بالا برود باعث آسیب دیدن مغز می‌شود.»

روشهای درمان زردی نوزاد

دکتر سماعی درباره روش‌های درمان زردی نوزاد گفت: «با مصرف خوب شیر مادر زردی‌ خفیف از طریق مدفوع دفن می‌شود اما برای زردی شدید نوردرمانی تجویز می‌شود، در نور درمانی از نورآبی با طول موج مشخص استفاده می‌شود و نوزاد را داخل دستگاه شیشه‌ای قرارمی‌دهند تا تمام بدن نوزاد با نور آبی در تماس باشد، همچنین مرتب به نوزاد شیر می‌دهند تا سریع زردی از بدن نوزاد دفع شود، در این بین اگر همچنان زردی باقی بماند تعویض خون نوزاد ضرورت پیدا می‌کند. هرگاه والدین متوجه زردی نوزاد خود شدند به خوددرمانی اقدام نکنند و سریع نوزاد را به بیمارستان ببرند، زیرا تاخیر در درمان ممکن است به مرگ نوزاد منجر شود.»

ارسال نظر شما

login captcha

زردی نوزاد من ک الان بردمش بیمارستان  ۱۸ ش..خیلی بالاس؟ احتمال اسیب به مغز وجود داره؟ خیلی میتررسم

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16386 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11584 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3398 بازدید