2109
مردها خوشحالترند یا زنها؟

مردها خوشحالترند یا زنها؟

1397/09/06 بازدید1120

نی نی سایت: این سوال مشترک بین زنها و مردهاست. اینکه بالاخره زنها شادتر هستند یا مردها؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که کلا این سوال از پای بست اشتباه است. یعنی دیگر نباید پرسید که زنان شادترند یا مردان؟ چون به طور کلی شادی در زنان و مردان متفاوت است.
به گزارش سایکولوژی نیوز، شادی زنان از ۳۰ سال پیش تا کنون کمتر شده و نتایج پژوهشهای جدید ثابت می کند که زنان در مقایسه با مردان دو برابر بیشتر دچار افسردگی می‌شوند. البته نقش تفاوت‌های جنسیتی در افسردگی تایید شده و مطالعات نشان داده‌اند که عوامل بیولوژیکی، روانی و اجتماعی علت اصلی این اختلاف هستند. زنان به احساسات مثبت، مانند شادی بیش از مردان حساسند. بنابراین به نظر می‌رسد عدم این احساسات مثبت، خطر ابتلا به افسردگی در زنان را افزایش می‌دهند. البته زنان بیش از مردان به درمان افسردگی و رفع این مشکل می‌پردازند.
اما تحقیقات اولیه درباره شادی بر اساس جنسیت نشان داد مردان و زنان برای ابراز احساسات متفاوت هستند. زنان بیش از مردان احساس شادی و ترس را بیان می‌کنند و در نتیجه پیوند اجتماعی آنها با دیگران بیشتر و حاکی از نقش اجتماعی زنان از دیرباز است. مردان، احساس خشم و غرور را بیش از زنان بیان می‌کنند که این مورد هم تاییدکننده نقش مردان از گذشته تا به امروز است. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این تفاوت‌ها فقط اجتماعی نیستند، بلکه جنبه ژنتیکی هم دارند. به همین دلیل زنان در آزمون‌های استاندارد تشخیص عاطفه، حساسیت اجتماعی و همدلی نمره بالاتری نسبت به مردان کسب ‌کردند.
زنان به طور کلی درستی چیزی را بر احساس شادی ترجیح می‌دهند، در حالی‌که مردان در جستجوی شادی هستند. مطالعات نیز نشان داده که زنان نسبت به مردان به اخلاقیات اهمیت بیشتری می‌دهند و اگر در انجام اخلاقیات کوتاهی کنند احساس ناراحتی بیشتری دارند. این اخلاق زنان نیز باعث می‌شود تا کارهای اخلاقی بیشتری انجام دهند و در نهایت، این عمل به آنان شادی، صلح و رضایت بیشتری می‌دهد.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

6 روز پیش
|
8933 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6477 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15138 بازدید