2109
علت شکست رژیم‌های غذایی مشخص شد

علت شکست رژیم‌های غذایی مشخص شد

1397/09/06 بازدید180
نی نی سایت: اگر تا به حال زیاد سعی کرده‌اید غذای سالم بخورید اما وقتی وارد رستوران می‌شوید اختیار از کف می‌دهید و برگر و پیتزا سفارش می‌دهید، مقصر دوستِ شماست!
محققان می‌گویند کسانی که با آنها غذا می‌خورید، مسئول شکست رژیم غذایی‌تان هستند و باعث می‌شوند شما بدون عذاب وجدان چشم‌تان را روی سالاد ببندید!

این پژوهشگران متوجه شده‌اند افراد وقتی همراه با کسانی که انتخاب‌های غذایی ناسالمی دارند، بیرون غذا می‌خورند، ناخودآگاه غذاهای چرب سفارش می‌دهند و همین یکی از علت‌های شکست رژیم غذایی افراد است.

وقتی یک نفر غذای چرب و پرکالری سفارش می‌دهد، احتمال اینکه شما هم بعد از او غذاهای ناسالمی انتخاب کنید، بیشتر است چراکه دلتان می‌خواهد آنها به جای احساس گناه و عذاب وجدان، حس خوبی داشته باشند.

دانشمندان دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی این اطلاعات را با مطالعه سفارش‌های یک رستوران در همین دانشگاه به دست آورده‌اند و متوجه شده‌اند افراد وقتی به تنهایی رستوران می‌روند، با احتمال 50/50 غذای پرکالری یا کم کالری انتخاب می‌کنند.

اما کسانی که با همراهی فرد دیگری- کسی که با او رابطه اشتراکی دارند مثل یک دوست یا همسر- رستوران می‌روند، بعد از اینکه همراه‌شان یک غذا یا نوشیدنی ناسالم انتخاب می‌کنند، به احتمال 80 درصد آنها هم خوراکی‌های ناسالمی انتخاب خواهند کرد. بنابراین اگر رژیم لاغری داشته باشند، همین هم‌غذایی با یک دوست می‌تواند باعث شکست رژیم غذایی فرد شود.

بر اساس این مطالعه افراد وقتی با کسی که دوستش دارند، رستوران می‌روند و دوستشان غذاهای ناسالمی انتخاب می‌کند، دلشان نمی‌خواهد او را به خاطر انتخابش خجالت بدهند؛ به خصصوص اگر دوستشان اضافه وزن داشته یا چاق باشد. بنابراین با او همراهی می‌کنند و خودشان هم غذا و نوشیدنی ناسالم انتخاب می‌کنند.

اما وقتی یک نفر با کسی که دوستش ندارد، رستوران می‌رود و او غذای پرکالری انتخاب می‌کند، این فرد با خوشحالی یک غذای سالم انتخاب می‌کند تا اشتباه بودن اشتباه او را به رخ بکشد!

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16283 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11544 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

23 ساعت پیش
|
2029 بازدید