2109
رژ لبهای ارزانی که گران است!

رژ لبهای ارزانی که گران است!

1397/09/06 بازدید420

نی نی سایت: توصیه همیشگی پزشکان پوست این است که از لوازم آرایش  و رژهای ارزان بی کیفیت و بدون استاندارد و اصالت کالا استفاده نکنید. لوازم آرایشهایی که با قیمت بسیار پایین تر از نوع با کیفیت آن فروخته می شود و البته مشتریان زیادی دارد. لوازم آرایشی که می تواند زیبایی شما را به خطر بیندازد و حتی ممکن است باعث بیماری های خطرناک هم باشد.
دکتر رضا مورکیان مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد معتقد است مصرف مداوم لوازم آرایشی به ویژه لوازم ارزان قیمت و غیر استاندارد در طولانی مدت عوارضی مثل ابتلا به انواع سرطان‌ها را به دنبال دارد. او در این باره گفت:« مواد اولیه مورد استفاده در اجناس ارزان قیمت از کیفیت پایینی برخوردار است به گونه‌ای که آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی در آن‌ها نسبت به ترکیبات اصلی بسیار بالاتر است.بعضی خانواده‌ها به دلیل عدم آگاهی اقدام به تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد می‌کنند و آن را به عنوان اسباب بازی در اختیار کودکان خود قرر می‌دهند، کودکان به دلیل ضعیف بودن بیشتر از بزرگسالان در معرض بیماری ناشی از استفاده لوازم آرایشی غیراستاندارد هستند.»
دکتر مورکیان با اشاره به کاهش سن استفاده کنندگان لوازم آرایشی به ایسنا گفت:« رواج استفاده از لوازم آرایشی در سنین کودکی سلامت کودکان را تهدید می‌کند. تجمعی بودن بعضی از آلودگی‌ها به دلیل داشتن فلزات سنگین کودکان را در میانسالی به انواع بیماری‌ها دچار می‌کند. خانواده‌ها باید سعی کنند با آموزش به کودکان خود، میزان استفاده از ترکیبات آرایشی را کاهش و با هدف آرام کردن کودک این لوازم را در اختیار او قرار ندهند.»
مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به این‌که اگر افراد ناچار به استفاده از لوازم آرایشی شدند از ترکیبات آرایشی دارای پروانه ساخت وزارت بهداشت استفاده کنند، گفت:« هنگام مصرف لوازم آرایشی وارداتی حتما به برچسب سلامت آن توجه کنند و از طریق بارکد آن از سلامت کالا مطمئن شوند.»

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16361 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11576 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3169 بازدید