2109
تولد اولین نوزاد از رحم پیوندی در آسیا

تولد اولین نوزاد از رحم پیوندی در آسیا

1397/09/06 بازدید936
نی نی سایت: یک زن هندی توانست اولین نوزاد آسیایی را با یک رحم پیوندی که مادرش اهدا کرده بود، به دنیا بیاورد. میناکاشی والان 28 ساله، سال گذشته که رحمش بعد از 3 بار سقط جنین و یکبار سقط خودبه خودی، عملکرد درستی نداشت، تحت عمل پیوند رحم قرار گرفت.

بعد از آنکه پزشکان به او گفتند تنها راه بچه دار شدنش پیوند رحم است، مادر میناکاشی که 45 ساله است، تصمیم گرفت اهدا کننده بافت پیوندی برای دخترش باشد.

این زوج قبلا یک بار صاحب فرزند شده بودند اما نوزاد دقایقی بعد از تولد جان خود را از دست داده بود. بعد از این حادثه تلخ، میناکاشی دو بار دیگر هم باردار شد اما هر دو بار جنین به خاطر پیچیدگی شرایطش در رحم سقط شد. آنها بعد از چندین بار مراجعه به متخصصان ژنتیک و مشاوره با پزشکان، در نهایت به بیمارستانی مراجعه کردند که امکان پیوند رحم را مطرح کرد و به این ترتیب امید تازه‌ای در دل این زوج جوانه زد.

بعد از عمل پیوند، پزشکان 40 روز صبر کردند تا بعد از عادت ماهانه خانم والان، بتوانند رویان را از طریق آی وی اف در رحم پیوندی او بکارند.
حدود یک سال و نیم بعد از عمل پیوند رحم، خانم والان و همسر 30 ساله‌اش شاهد تولد دخترشان «رادا» بودند که با وزن 1.5 کیلوگرم و در هفته 32 بارداری به صورت سزارین متولد شد و برای چند ماه در بیمارستان ماند.

به گفته پزشکان، این جراحی سزارین پیچیده‌تر از سزارین‌های معمول بوده چراکه رگ‌های رحم کوچک بودند. اما این مادر و نوزاد در طول بارداری هیچ مشکل خاصی نداشتند و بچه در حال حاضر کاملا سالم است.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16322 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2665 بازدید