2109
چرا چاقی باعث سرطان می‌شود؟

چرا چاقی باعث سرطان می‌شود؟

1397/08/30 بازدید168
نی نی سایت: یک کشف جدید توضیح داده که چرا افراد چاق بیشتر از دیگران دچار سرطان می‌شوند. این گروه تحقیقاتی از کالج ترینیتی دوبلین دریافته است نوعی از سلول که بدن از آن برای از بین بردن بافت سرطان استفاده می‌کند، توسط چربی‌ها مسدود شده و از کار می‌افتد.
چاقی بعد از سیگار، یکی از بزرگترین و قابل پیشگیری‌ترین علل سرطان است و بیش از یکی از هر 20 موارد سرطان، به خاطر وزن زیاد بدن ایجاد می‌شود.

کارشناسان تا قبل از این مطالعه تصور می‌کردند چربی امواجی به بدن ارسال می‌کند که هم باعث آسیب سلول‌ها و منجر شدنش به سرطان شده و هم تعدادشان را افزایش می‌دهد.
حالا محققان ترینیتی توانسته‌اند نشان دهند که چربی باعث مسدود شدن سلول‌های مبارزه با سرطان در بدن می‌شود. و آنها امیدوارند دارویی پیدا کنند که بتواند توانایی جنگجویی این سلول‌های «قاتل طبیعی سرطان» را بازیابی کند.

در ادامه این مطالعه، پژوهشگران ترکیبی کشف کرده‌اند که می‌تواند توانایی این سلول‌ها در از بین بردن سلول‌های سرطانی ترمیم کند. اما بهترین راه، کاهش مقداری وزن است چراکه به هر حال کاهش وزن برای سلامتی خوب است.
پژوهشگران در حال حاضر می‌دانند که چاقی ریسک بروز 13 نوع مختلف از سرطان را افزایش می‌دهد اما هنوز مکانیسم ارتباطی‌شان را به طور کامل درک نکرده‌اند.

حالا مطالعه جدید نشان داده است که چطور مولکول‌های چربی مانع از موقعیت‌گیری درست سلول‌های ایمنی برای فعالسازی مکانیسم کشنده تومور می‌شوند و راه‌های بیشتری برای کشف درمان‌های تازه باز شده است.

منبع: BBC

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16298 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11554 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2226 بازدید