2109
روغن ماهی مانع از زایمان زودرس می‌شود

روغن ماهی مانع از زایمان زودرس می‌شود

1397/09/03 بازدید490
نی نی سایت: بر اساس یک بررسی بزرگ، مصرف مکمل روغن ماهی در بارداری می‌تواند احتمال زایمان زودرس را تا ۴۲ درصد کاهش دهد.
مدت‌هاست به خاطر نگرانی از وجود آلاینده‌ها و جیوه در ماهی‌ها، به مادران باردار درباره محدودیت مصرف ماهی‌های چرب و ممنوعیت مصرف انواع خاصی از ماهی‌ها هشدار می‌دهند.

حالا محققان کشف کرده‌اند کسانی که بیشترین میزان مصرف روغن ماهی و اسیدهای چرب امگا۳ را در بارداری دارند، با احتمال کمتری دچار زایمان زودرس می‌شوند.
این یافته‌ها و شواهد به قدری واضح و روشن است که این پژوهشگران پیشنهاد می‌کنند تمام خانم‌های باردار از هفته ۱۲ بارداری به بعد، روزانه یک عدد قرص روغن کبد ماهی کاد را مصرف کنند.

بررسی ۷۰ مطالعه نشان داده است مصرف مکمل روغن ماهی با اسیدهای چربی که در ماهی‌های سالمون یا آزاد وجود دارد، می‌تواند ریسک زایمان قبل از هفته ۳۷ بارداری را تا ۱۱ درصد کاهش دهد.
همچنین مصرف مکمل روغن ماهی ریسک زایمان قبل از هفته ۳۴ بارداری ۴۲ درصد کاهش می‌یابد و احتمال تولد نوزاد کم‌وزن- وزن کمتر از دو کیلو و ۴۰۰ گرم- تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

در حال حاضر گزینه‌های کمی برای پیشگیری از زایمان زودرس وجود دارد که همچنان یکی از دلایل مرگ کودکان زیر ۵ سال در دنیاست.
همچنین بچه‌های نارسی که زنده می‌مانند، دچار مشکلات مزمن و طولانی مدتی مثل اختلال بینایی، تاخیر رشد و مشکلات یادگیری می‌شوند.

اما حالا محققان احتمال می‌دهند مصرف روزانه ۵۰۰ تا هزار میلی گرم اسید چرب امگا ۳ که در قرص‌های روغن ماهی وجود دارد، از هفته ۱۲ بارداری به بعد، می‌تواند به کاهش ریسک زایمان زودرس کمک کند.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16308 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11557 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2448 بازدید