2109
کاهش قند خون با حمام داغ!

کاهش قند خون با حمام داغ!

1397/08/29 بازدید337
نی نی سایت: محققان می‌گویند استراحت در یک وان آب داغ نه فقط برای کاهش التهاب‌های بدن که برای کاهش قند خون هم خوب است. بر اساس این مطالعه یک ساعت آرام گرفتن در آب گرم می‌تواند ترشح مواد شیمیایی که با مکانیسمی شبیه ورزش کردن با التهاب مبارزه می‌کنند، تحریک کند.

در مطالعه جدید مشخص شده حمام گرفتن در وان آب گرم باعث آزاد شدن ماده‌ای می‌شود که فشار خون را کاهش می‌دهد. پژوهشگران دانشگاه لافبورو 10 مرد بی‌تحرک و دارای اضافه وزن که یک ساعت در یک وان آب گرم 38 درجه سانتی‌گرادی نشسته یا دراز کشیده و استراحت کرده بودند، بررسی کردند.
آنها قبل از حمام، بلافاصله بعد از حمام و 2 ساعت بعد از حمام از این داوطلبان نمونه خون گرفتند و سطح قند خون را در هر کدام از نمونه‌ها اندازه‌گیری کردند.

ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن این افراد هم هر 15 دقیقه در طول حمام آب داغ، ثبت شد. بعد از این افراد خواسته شد در عرض 2 هفته دیگر، 10 بار حمام آب داغ بگیرند و هر بار یک ساعت در آب استراحت کنند تا برای آزمایش‌های بعدی خون آماده شوند.

نتایج این آزمایش نشان داد یک بار حمام آب داغ، سطح ماده شیمیایی التهابی IL-6 را در گردش خوان افزایش می‌دهد. این ماده شیمیایی حین ورزش هم بالا رفته و باعث آغاز واکنش‌های التهابی می‌شود.
وقتی IL-6 به اوج خود می‌رسد و بدن هم در پاسخ به آن ماده‌ای برای مبارزه با سطح مخرب التهاب ترشح می‌کند.

یکبار حمام آب داغ همچنین باعث آزادسازی اکسید نیتروژن می‌شود که رگ‌های خونی را شل کرده و به همین خاطر باعث کاهش فشار خون می‌شود.
بعد از اینکه حمام روزانه مردان داوطلب در منزل، سطح قند خون و انسولین‌شان در حالت استراحت و ناشتا پایین‌تر بود.

این پژوهشگران معتقدند حمام می‌تواند وضعیت التهابی بدن و متابولیسم گلوکز را در مردان بی‌تحرک و دارای اضافه وزن بهبود می‌دهد. حتی این گروه توصیه می‌کنند کسانی که نمی‌توانند به اندازه کافی تحرک فیزیکی داشته باشند، می‌توانند با روزی یک ساعت استراحت در وان آب گرم، کاهش قند خون، فشار خون و سلامت متابولیک خود را تجربه کنند.

این روش حتی می‌تواند برای خانم‌های بارداری که در هفته 20 یا هفته 22 بارداری قرار دارند و به مرور وزن‌شان بیشتر می‌شود و نگران قند خون و فشار خون خود هستند، کارساز باشد.

منبع: DailyMail

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
9544 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

6 روز پیش
|
6935 بازدید

روزه‌داری در زمان شیردهی

نوشته

3 هفته پیش
|
15196 بازدید