2109
پر زاد و ولدترین کشور دنیا کجاست؟

پر زاد و ولدترین کشور دنیا کجاست؟

1397/08/27 بازدید589
نی نی سایت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود، زنان امروز کمتر از زنان 70 سال پیش بچه دارند اما جمعیت نیمی از کشورهای دنیا همچنان سیر صعودی دارد.
در یک مطالعه، محققان اطلاعات موجود درباره زاد و ولد زنان در کشورهای مختلف دنیا را بررسی کردند تا ببینند پر زاد و ولدترین و کم زاد و ولدترین کشورهای دنیا کجاست.

قبرس با زنانی که هر کدام نهایتا یک فرزند دارد، کمترین نرخ تولد را در دنیا دارد و این در حالیست که مادران جمهوری نیجر در آفریقا، هر کدام به طور متوسط صاحب 7 فرزند می‌شوند.
انگلیس، آمریکا و استرالیا در میان 91 کشوری هستند که به هر کدام از زنان کمتر از 2 فرزند دارند و میانگین نرخ تولد در این کشورها به ترتیب 1.7، 1.8 و 1.9 درصد است.

کاهش زاد و ولد با پیشگیری عمدی

کارشناسان دانشگاه واشنگتن با اشاره به نقش تحصیلات و شغل در کاهش نرخ تولد، معتقدند برخی ملیت‌ها با انفجار جمعیت و برخی دیگر از کشورها با کاهش شدید رشد جمعیت روبرو هستند.
دکتر کریستوفر موری، یکی از این محققان می‌گوید: «کمتر بودن نرخ باروری زنان بازتاب واضحی از وجود و دسترسی‌شان به خدمات سلامت زاد و ولد است. اما بسیاری از خانم‌ها هم ترجیح می‌دهند حاملگی‌شان را به تاخیر انداخته یا کلا بچه‌دار نشوند تا فرصت‌های بیشتر و بهتری برای تحصیل و استخدام داشته باشند».
 

جمعیت روبه افزایش است

بر اساس این مطالعه بزرگ که در آن نرخ زاد و ولد، بیماری و مرگ در کشورهای سراسر دنیا در سال 2017 انجام شده، نرخ رشد جمعیت مردم دنیا در سال‌های اخیر افزایش یافته؛ بین سال‌های 1997 و 2007، هر سال 81.5 میلیون نفر به جمعیت زمین اضافه شده اما از سال 2007 تا 2017 جمعیت کره زمین سالانه 87.2 میلیون نفر افزایش یافته است.
و البته بیشتر این زاد و ولدها در کشورهای فقیر رخ داده و تنها 14 درصد مردم کل دنیا در کشورهای پردرآمدی مثل اروپای غربی یا آمریکای شمالی متولد شده‌اند.

علاوه بر نیجر، مالی، چاد، سودان جنوبی، هند، پاکستان، پاپوآ گینه نو و هائیتی در میان 104 کشوری هستند که نرخ زاد و ولدشان به قدری بالاست که می‌توانند باعث انفجار جمعیت شوند!
البته جمعیت در کشورهایی مثل گرجستان، لهستان، رومانی، یونان، اسپانیا، پرتغال، کوبا و ژاپن بین سال‌های 2010 تا 2017 کاهش یافته است.
در این میان کشورهای چین و هند با بیش از یک میلیارد جمعیت شلوغ‌ترین کشورهای دنیا هستند و جالب است بدانید نیمی از کل جمعیت دنیا یعنی بیش از 3.8 میلیارد نفر فقط در 6 کشور کشور دنیا شامل چین، هند، آمریکا، اندونزی، پاکستان و برزیل زندگی می‌کنند.

منبع: DailyMail
 

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
14820 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
10485 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2085 بازدید