2109
آلودگی هوا را منجمد کنید!

آلودگی هوا را منجمد کنید!

1397/08/23 بازدید229
نی نی سایت: آلودگی هوا یکی از مشکلات بزرگ دنیای امروز است و حالا دانشمندان می‌گویند اگر هوای آلوده قبل از ورود به منزل و دفتر کار و ... به وسیله دستگاه تهیه هوا منجمد شود، جلوی ورود 99 درصد دود به فضای داخلی گرفته می‌شود.

دانشگاه ناتینگهام ترنت و آکادمی علمی چین به دنبال پیدا کردن راهی برای جلوگیری از ورود هوای آلوده و کشنده بیرون به داخل، متوجه شدند اگر آلودگی هوا در دمای منفی 18 درجه یک خازن متراکم‌کننده منجمد شود، ذرات آلاینده هوا به هم فشرده شده و پایین می‌افتد؛ به این ترتیب هوای تازه وارد فضای داخلی می‌شود.

در این روش 99 درصد ذرات و 98 درصد آلاینده اکسید نیتروژن از هوای ورودی به فضاهای داخلی خانه و محل کار و ... حذف می‌شود. این محققان امیدوارند دستگاه‌های تهویه هوا و حتی دستگاه‌های بخور، با استفاده از این روش بتوانند هوای آلوده فضاهای بسته را هم تصفیه کنند.
این محققان می‌گویند: «آلودگی هوای خطرناک در فضای باز، می‌تواند کیفیت هوای داخل را هم تحت تاثیر قرار داده و سلامت میلیاردها نفر را تهدید کند».

آلودگی هوا یکی از مشکلات جهانی شهرهای بزرگ دنیاست و تکنیک‌های فعلی تصفیه هوای داخلی ناکافی، گران یا حتی همراه با تولید فرآورده‌های خطرناک است. وقتی هوای بیرون ناسالم و آلوده باشد، افراد مدت زمان بیشتری در فضای خانه و ... می‌مانند اما هوای آلوده بیرون بر کیفیت هوای فضاهای سربسته هم تاثیر منفی می‌گذارد.

اما حالا محققان به سادگی با انتشار هوای آلوده در یک محفظه کوچک منجمدکننده، می‌توانند بیشتر ذرات ریز و گازهای آلاینده را از هوایی که تنفس می‌کنیم، جدا کنند.

منبع: Telegraph

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16103 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11450 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2414 بازدید