2109
زنان چاق مراقب سرطان تخمدان باشند

زنان چاق مراقب سرطان تخمدان باشند

1397/08/22 بازدید426

نی نی سایت: به گفته پزشکان و محققان حوزه سلامت چاقی مادر همه بیماری هاست. از فشار خون و دیابت و ناراحتی کلیه گرفته تا سرطان. به گفته ناهید کامیار استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران زنان چاق بیشتر در معرض خطر سرطان‌های رحم، تخمدان و سینه قرار دارند. دکتر کامیار در این باره گفت:« بافت‌های چربی ذخیره کننده هورمون‌های استروئیدی هستند و هر قدر مقدار آنها بیشتر باشد، سطح این هورمون‌ها به مدت طولانی ‌تری در بدن بالا می ‌ماند. همچنین عواملی از جمله تغذیه نامناسب، مصرف زیاد چربی، نیترات‌ها و نیتریت‌ها، سوسیس و کالباس و غذاهای آماده از عوامل خطرساز سرطان های زنانه به ویژه سرطان تخمدان به شمار می روند. »
استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره سرطان تخمدان به ایرنا گفت:« شایعترین سن ابتلا به سرطان تخمدان در زنان 40 تا 50 سالگی است و علاوه بر عوامل ذکر شده، مصرف دخانیات احتمال ابتلا به این بیماری را تشدید می کند. سرطان تخمدان پس از سرطان سینه، دومین سرطان شایع در زنان است به طوری که بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی از هر 55 زن یک نفر در طول زندگی خود دچار این سرطان می شود و اگرچه این بیماری معمولا در زنان 40 تا 5٠ ‏سال اتفاق می افتد اما امروزه مصرف زیاد دخانیات در میان دختران، شانس ابتلا به این بیماری را در آنها افزایش داده است.»
به گفته این متخصص زنان، رشد بدخیم و غیرطبیعی سلول های تخمدان موجب ایجاد سرطان تخمدان می‌ شود که در سنین مختلف از قبل از بلوغ، دوران بارداری و پس از یائسگی احتمال بروز آن وجود دارد و حدود یک درصد از موارد ابتلا به این سرطان در سنین زیر 20 سالگی بروز می کند.
احساس سنگینی و فشار در لگن، احساس بزرگی شکم، تغییر در وضعیت قاعدگی، خونریزی یا لکه ‌بینی پس از یائسگی، تغییر در وضعیت اجابت مزاج و یبوست، تکرر ادرار، درد یا خونریزی به هنگام مقاربت و تهوع، بی ‌اشتهایی و سیری زودرس از علایم سرطان تخمدان است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید