2109
نوزادان نارس و روش جدیدی برای درمان کمبود پلاکت

نوزادان نارس و روش جدیدی برای درمان کمبود پلاکت

1397/08/15 بازدید3283
نی نی سایت: در مطالعه‌ای که محققان انگلیسی و ایرلندی برای پیدا کردن بهترین درمان نوزادان نارس انجام شده که قبل از هفته 37 متولد می‌شوند و با کمبود شدید پلاکت خون مواجهند، مشخص شده این بچه‌ها وقتی درمان کمتری می‌گیرند، برایشان بهتر است.

بر اساس مطالعه اخیر مشخص شده که تزریق مقدار کمتری پلاکت و آن هم فقط به نوزادانی که سطح پلاکت خون‌شان برای شروع زندگی کم است، می‌تواند مانع از مرگ یا خونریزی جدی 7 نوزاد از هر 100 نوزادی شود که دچار این اختلال است.

پلاکت‌ها سلول‌هایی هستند که به انعقاد خون کمک می‌کنند و معمولا به بچه‌هایی که تعداد پلاکت‌شان پایین است و هیچ علامتی از خونریزی ندارند، برای جلوگیری از خونریزی پلاکت تزریق می‌کنند.

اما از آنجا که پلاکت تزریقی به نوزادان نارس که کمبود پلاکت دارند، محصولاتی بیولوژیکی هستند، خطراتی را به همراه دارند؛ ضمن اینکه پزشکان تا قبل از این نمی‌دانستند که شمار پلاکت‌ها باید چقدر باشد تا تزریق پلاکت را به این نوزادان شروع کنند.

اما حالا با انجام این آزمایش و نتایج روشنی که داشته، متخصصان دیگر می‌دانند چه کارهایی برای بهبود حال نوزادان نارس لازم است و به این ترتیب از خونریزی شدید نوزادانی که کمبود پلاکت دارند، جلوگیری خواهد شد.

منبع: Independent

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16325 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11565 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
2740 بازدید