2109
مهمترین دلیل سقط مکرر چیست؟

مهمترین دلیل سقط مکرر چیست؟

1397/08/14 بازدید1843

نی نی سایت: سقط جنین برای زنان باردار تجربه ناگواری است دیگر چه برسد به اینکه این سقط به صورت متوالی و مکرر اتفاق بیفتد. اما بیشترین فاکتور خطر و دلیل سقط مجدد چیست؟دکتر سهیلا انصاری پور متخصص زنان و زایمان، معتقد است بیشترین فاکتور خطر برای سقط مجدد، تعداد سقط و پس از آن سن زنان است.
دکتر انصاری پور مجری طرح بررسی پیامدهای ناشی از سقط مکرر در ۹۱۱ بیمار مبتلا به مهر گفت:« از نتایج مطالعه چنین بر می آید که بیشترین فاکتور خطر برای سقط مجدد در بیماران مختلف ، اولا تعداد سقط و همچنین سن خانم ها ست . سقط مکرر به مواردی اطلاق می‌شود که سقط به صورت خود به خودی و حداقل دو تا سه بار متوالی تکرار شده باشد. خانم‌هایی که ۲ بار سقط خود به خودی بالینی و پشت سرهم داشته باشند، کاندیدای معرفی به کلینیک درمان سقط مکرر هستند. علل متعدد سقط مکرر مثل عوامل جنینی شامل اختلالات کروموزومی و ساختمانی و همچنین عوامل مادری مانند سندرم انتی فسفولیپید؛ مشکلات اناتومیکال رحم و عوامل هورمونی نشان داده شده اند. در سال های اخیر همراهی اختلالات DNA اسپرم نیز با سقط مکرر مطرح شده اند که به رغم بررسی های متعدد علت ۵۰ تا ۶۰ درصد سقط مکرر همچنان ناشناخته است.»
جراح و متخصص زنان، زایمان و فلوشیپ ناباروری د رادامه گفت:« ‌با توجه به پیچیدگی در تشخیص و درمان سقط مکرر تاکنون پروژه هایی متعدد برای اولویت های تست های تشخیصی ، علل سقط مکرر و تاثیر مداخله های مختلف درمانی به انجام رسیده است.‌ پس از رفع و اصلاح علل شناخته شده سقط مکرر ، بیماران به مدت ۲ تا ۳ ماه با مکمل های مورد نیاز ، اصلاح سبک زندگی شامل تصحیح عادات و رژیم غذایی، کاهش وزن در صورت چاقی و فرصت برای بارداری خودبخود یا دریافت روش های کمک باروری در صورت نازایی تحت درمان قرار می گیرند.» پزشکان معتقدند بیشترین سقطها در هفته 8 تا 12 بارداری اتفاق می افتد. اگر مادر جنین را بعد از هفته 19 بارداری از دست بدهد به آن مرده زایی می گویند.
این پژوهش توسط محققان مرکز درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا انجام شده است.

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16404 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11590 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3626 بازدید