2109
با سونوگرافی از سلامت قلب جنین مطمئن شوید

با سونوگرافی از سلامت قلب جنین مطمئن شوید

1397/08/12 بازدید773
نی نی سایت به نقل از خبرگزاری مهر: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی اشعه ایکس، 24 و 25 آبان سال جاری کنفرانس دو روزه سونوگرافی آنومالی، NT و بارداری، اکوی قلب جنین، برست و تیروئید برگزار می‌شود؛ البته این سومین سالی است که در این روز، رادیولوژیست‌های کشور دور هم جمع شده و جشنی به مناسبت روز اشعه ایکس برگزار می‌شود تا به این بهانه جدیدترین دستاوردهای علمی حوزه رادیولوژی هم مورد بحث قرار گیرد.

به گفته دکتر جلال جلال‌شکوهی، رئیس انجمن رادیولوژی ایران، در مراسم بزرگداشت روز جهانی اشعه ایکس معمولا موضوعاتی مثل سونوگرافی آنومالی، بارداری، اکوی قلب جنین و بررسی سلامت قلب جنین، برست و تیروئید که از جمله دغدغه‌های کشورمان است، مورد گفتگو قرار می‌گیرد.

دکتر جلال‌شکوهی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «در حال حاضر در کشورهای پیشرفته دنیا می‌توان از طریق سونوگرافی، بعضی از اصلاحات قلب جنین مثل بستن یکی از دریچه‌های قلب برای جلوگیری از تبادلات غیرعادی خون و ... را انجام داد. اما غیر از این که دستگاه‌های رادیولوژی گران‌قیمت هستند، نوسانات ارزی هم رادیولوژیست‌ها را برای تهیه این تجهیزات جدید دچار مشکل کرده است».

به گفته رئیس انجمن رادیولوژی ایران می‌توان با سونوگرافی، سلامت قلب جنین و حتی اندازه و تعداد حفره‌های قلب را شناسایی کرد. در روش سونوگرافی کالر داپلر حتی می‌توان عملکرد و جریان خون قلب را هم مشخص کرد: «امیدوارم دولت با ارائه تسهیلات و افزایش تعرفه‌ها از رادیولوژیست‌ها برای رفع مشکلات پیش آمده و چالش‌های پیش رو حمایت کند».

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16347 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11574 بازدید

8 شرط به سرپرستی گرفتن کودک

نوشته

1 روز پیش
|
3064 بازدید