2109
کانال زایمان ایرانی با خارجی فرق دارد!

کانال زایمان ایرانی با خارجی فرق دارد!

1397/08/09 بازدید857
نی نی سایت: هیچ دو زایمانی نیست که شبیه به هم باشد اما فیزیولوژی زنان و به خصوص فرم کانال زایمان خانم‌ها بسیار متنوع‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که تا به حال در کتاب‌های علمی بیان شده است.

بر اساس مطالعه تازه‌ای که با بررسی اسکلت صدها زن از نقاط مختلف دنیا که قدیمی‌ترین‌هایش متعلق به دو هزار سال پیش بود، محققان متوجه شده‌اند که تنوع و تفاوت کانال زایمان بیش از چیزی است که دانشمندان تا امروز متوجه آن شده‌اند که به خاطر تمرکز تاریخچه طب بر نوع خاصی از بدن، ناشناخته باقی مانده‌اند.
فرم کانال زایمان خانم‌ها بسیار متنوع‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که تا به حال در کتاب‌های علمی بیان شده است

به گفته لیا بتی، متخصص انسان شناسی تکاملی از دانشگاه روهمپتون، مطالعات متخصص زنان بر اساس مدل لگن خاصره زنانی است که در اروپا رشد کرده‌اند. اما انواع لگن برای زایمان  همینطور و الگوهای خاص زایمان می‌تواند در جمعیت‌های مختلف، متفاوت باشد. به همین خاطر این موضوع باید از لحاظ علمی دوباره بررسی شود؛ به خصوص در جوامع چند ملیتی.

بر اساس این کشف تازه، مدل کانال زایمانی که برای زنان اروپایی ممکن است عجیب باشد و متخصص زنان و زایمان را نگران کند، می‌تواند برای زنان ملیت دیگری کاملا طبیعی باشد!

بر اساس این مطالعه، زنان قومیت‌های آفریقای سیاه (مناطق جنوب صحرای بزرگ آفریقا) در کل کانال زایمان عمیق‌تری دارند و این در حالیست که کانال زایمان در زنان سرخپوست عریض‌تر است. ملیت‌های آسیایی و اروپایی و شمال آفریقا هم شرایطی بین دو گروه ذکر شده دارند. اما کانال زایمان در زنان مناطق سردسیری بیشتر بیضی شکل است.

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16082 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11435 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2375 بازدید