2109
لاغری سریع با رژیم کتو خطرناک است؟

لاغری سریع با رژیم کتو خطرناک است؟

1397/08/07 بازدید2664
نی نی سایت: اگر قصد دارید برای لاغری سریع سراغ رژیم کتو یا همان رژیم «کتوژنیک» بروید، باید دیگر قید برنج، نان، لوبیاها، موز و همه دسرهای شیرین را بزنید.

دنبال کردن رژیم کتوژنیک که یک برنامه سخت و دقیق است، می‌تواند باعث لاغری سریع شود. در این رژیم، شما با ترک تقریبا تمام کربوهیدرات‌ها، بدن‌تان را فریب می‌دهید که فکر کند در قحطی است!


لاغری سریع با رژیم کتو

هدف از این رژیم، تحریک وضعیتی متابولیک به نام «کیتوزیس» است که در آن بدن به جای ذخیره چربی، آن را به انرژی تبدیل می‌کند.
به طور خاص، افرادی که رژیم کتو می‌گیرند، 70 تا 80 درصد کالری مورد نیازشان را از چربی تامین می‌کنند. آنها روزانه بین 20 تا نهایتا 50 گرم کربوهیدرات مصرف می‌کنند؛ یعنی به اندازه قند و نشاسته موجود در یک سیب.
 
لاغری سریع سراغ رژیم کتو یا همان رژیم «کتوژنیک» بروید، باید دیگر قید برنج، نان، لوبیاها، موز و همه دسرهای شیرین را بزنید.

برای آنکه بدن در فاز کیتوزیس بماند، رعایت ممنوعیت کربوهیدرات‌ها بسیار مهم است؛ یک تقلب کوچک هم می‌تواند سریع بدن را از فاز چربی سوزی خارج کند و بدن دوباره شروع به سوزاندن کربوهیدرات‌ها می‌کند و بیشتر چربی که مصرف می‌کنید، ذخیره می‌شود.
این رژیم که شهرتش را از هالیوود کسب کرد، در میان سلبریتی‌ها و حتی سرمایه‌دارها بسیار محبوب است و ظاهرا باعث افزایش تمرکز حواس و کاهش سایز دور کمر می‌شود.

 

رژیم کتو ضرر دارد؟

البته رژیم کتو مضرات خودش را هم دارد. بعضی پزشکان معتقدند این رژیم باعث تشکیل سنگ‌های دردناک کلیه می‌شود چراکه برخی از این رژیم گیرندگان، به اندازه کافی آب نمی‌نوشند یا به خاطر مصرف بیش از حد پروتئین، ادرارشان اسیدی می‌شود.
با این حال، متخصصان تغذیه‌ای که درباره رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات هشدار می‌دهند، کم کم به این نتیجه رسیده‌اند که رژیم کتو می‌تواند به عنوان بخشی از برنامه لازم برای مدیریت دیابت نوع 2 و کنترل مرض صرع استفاده شود.

مدارک جدید علمی محققان احتمال می‌دهند برنامه غذایی پرچرب ممکن است باعث پیشرفت روش‌های درمانی بهضی سرطان‌های مشخص شده و می‌تواند مغز را سالم نگه دارد، با این حال هنوز مطالعات بیشتری در این موارد مورد نیاز است.
 
البته لاغری سریع با رژیم کتو مضرات خودش را هم دارد

بر اساس یک مطالعه 6 ساله توسط متخصصان قلب دانشگاه هاروارد، بعضی افراد هرگز نباید سراغ رژیم کتوژنیک بروند و توصیه می‌کنند: «همه افراد، باید قبل از شروع این رژیم با پزشک خود مشورت کنند؛ حداقل یک‌چهارم افرادی که سراغ رژیم کتو می‌روند، هیچ نیازی به آن ندارند. به خصوص خانم‌های باردار، مبتلایان به بیماری‌های کبدی و کلیه».

بنابراین اگر قصد رعایت رژیم کتو را دارید، مطمئن شوید از سبزیجات برگ سبز و کم نشاسته، به اندازه کافی فیبر کسب کنید تا دچار یبوست نشوید و روزانه مقدار زیادی آب بنوشید.
البته بعد از به پایان رسیدن دوره‌تان، اگر دوباره سراغ مقدار زیادی کربوهیدرات بروید، بدن‌تان دوباره شروع به چربی می‌کند، چراکه فکر می‌کند شما در فاز گرسنگی کشیدن بوده‌اید!

منبع: ScienceAlert

ارسال نظر شما

اولین نفری باشید که نظر میدهید
login captcha

پربازدیدترین ها

فواید مصرف زینک در بارداری

نوشته

1 هفته پیش
|
16226 بازدید

هموروئید در بارداری خطرناکه؟

نوشته

1 هفته پیش
|
11514 بازدید

5 نکته برای درمان افتادگی پوست

نوشته

1 هفته پیش
|
2605 بازدید